Svemirska čuda

VELIKO OTKRIĆE - Prvi put je nešto uspjelo pobjeći crnoj rupi

Astronomi su prvi put uhvatili trenutak u kojem crna rupa proždire zvijezdu, a zatim jedan dio nje jednostavno - 'ispljune' nazad.

Znanstvenici su mjesecima pratili zvijezdu veličine Sunca koja je sa svoje uobičajene putanje skrenula prema ogromnoj crnoj rupi. Zatim su vidjeli bljesak na rubu crne rupe, a astronomi tvrde kako je ovo prvi put u povijesti potvrđeno kako neko nebesko tijelo uspijeva pobjeći gravitaciji rupe.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Velik broj crnih rupa ZABRINJAVAJUĆE OTKRIĆE Zbog 'crnih čudovišta' život na Zemlji neće biti moguć Slika nije dostupna Davno, davno Otkrili crnu rupu koja dovodi u pitanje sadašnje teorije njihova nastanka

'Ovakvi događaji su izuzetno rijetki', kaže Sjoert van Velzen, vođa tima koji je sedam mjeseci pratio zvijezdu i ono što se s njome događalo. Naime, astronomi su već ranije uspjeli snimiti kako crna rupa guta nebeska tijela, ali ne i kako se neko od njih uspijeva, makar i dijelom, othrvati njezinoj gravitaciji.

Ogromne crne rupe obično se nalaze na rubovima velikih galaksija. Ona koja je uočena, nalazi se na granici jedne manje galaksije i milijun je puta veća od našeg Sunca. Ipak, dovoljno je velika da proguta zvijezdu.

Izgradnja najvećeg teleskopa na Zemlji u posljednjoj fazi

'Još uvijek ne znamo kako crna rupa uništava zvijezdu. Prema našim otkrićima, dijelovi zvijezde mogu joj pobjeći, a ovo istraživanje će u velikoj mjeri doprinijeti kompletiranju teorije o funkcioniranju crnih rupa', kaže van Velzen.

Galaksija u kojoj je primijećen ovaj neobični događaj udaljena je od nas 300 milijuna svjetlosnih godina. Ranije promatrane crne rupe obično su tri puta udaljenije, piše Independent.