Slični su Zemlji

NOVA NADA? Otkriveno 5 novih planeta na kojima je moguć život

Još u siječnju objavili su pronalazak pet stjenovitih planeta koji se nalaze u blizini jedne od najstarijih poznatih zvijezda koja broji oko 11.2 milijarde godina, a od našeg je planeta udaljena 117 svjetlosnih godina.

Skupina znanstvenika sa sveučilišta u Birminghamu u Velikoj Britaniji, proučavajući podatke koje je pune 4 godine skupljao NASA-in teleskop Kepler, objavila je otkriće pet novih planeta koji svojom veličinom nalikuju Zemlji.

Pročitajte i ovo Zvjezdarnica; ilustracija Odlična priča Jedini planetarij istočno od Zagreba nalazi se u malenom mjestu kraj Đakova Slika nije dostupna Novo otkriće Jesu li ovo planeti koje će kolonizirati ljudi?

Do otkrića su došli upotrebom astroseizmologije, grane koja proučava vibracije koje stvara zvuk zarobljen među zvijezdama. Upravo su ti impulsi omogućili utvrđivanje lokacije, veličinu kao i strarost planeta.

ZABRINJAVAJUĆE OTKRIĆE Zbog 'crnih čudovišta' život na Zemlji neće biti moguć

Znanstvenici smatraju da bi upravo ovi planeti ili barem jedan od njih mogli biti slični Zemlji te kako bi na njemu život kakav poznajemo bio moguć.

'Ovaj solarni sustav dao nam je nadu u pronalazak nastanjivih planeta koje do sada nismo mogli pronaći zbog nedovoljnog broja informacija i planetima i svemiru udaljenom stotinama svjetlosnih godina od Zemlje', ispričao je jedan od znanstvenika te dodao kako bi detaljna analiza ovog otkrića mogla dovesti do brojnih promjena.

Iako smatraju da bi na ovim planetima ljudski život bio moguć, sve su to spekulacije koje je najprije potrebno potvrditi. Za to je potrebno puno vremena kao i resursa.

Otkriveno je kako su planeti nastali negdje u doba nastanka Zemlje, u doba Velikog praska, a znanstvenici se pitaju ako je moguće da se Veliki prasak dogodio u tako starom sunčevom sustavu, znači li to da postoji inteligentan život na njima?

Zvijezda oko koje kruže novootkriveni planeti zove se Kepler-444, a planeti su veličine između Merkura i Venere što ih čini jednakima ili mrvicu manjima od Zemlje, piše Daily Mail.

'TEORIJA VELIKOG RASCJEPA' Opasno kozmičko finale objasnilo završetak našeg postojanja

Poznato je da su planeti slični Zemlji nastali u sličnom vremenskom periodu, prije oko 13.8 milijardi godina, a upravo taj podatak služi znanstvenicima kao polazna točka za daljnja istraživanja koja sugerira da je na njima razvoj života moguć.

'Kada se Zemlja formirala, ovi su planeti već bili oformljeni, bili su straiji od Zemlje, takon da nam ovo otkriće može pomoći i u itkrivanju samog razvoja Zemlje', kazao je jedan od znanstvenika sa sveučilišta u Birminghamu.

Kepler-444, Sunce oko kojeg kruže ovi planeti manji je od našeg za 25 posto, a isto tako od našeg Sunca slabije grije za oko 700 stupnjeva. Svaki je planet toliko blizu svog Sunca da oko njega prođe za 10 dana. Prema inicijalnom izvješću takvi uvjeti predviđaju temperaturu planeta manju nego je na Merkuru što znači da razvoj život na njemu ipak nije moguć, no postoje planeti bliže Kepleru-444. Čak tri planeta veličine su Marsa, dok se posljednji uspoređuje s Venerom.

Kepler-444 centar je jedne od najstraijih galaksija za koje znamo, a dokaz je da su se planeti počeli formirati oko sedam milijardi godina prije našeg Sunčevog sustava.