Pročitajte i ovo
u Alpama
U četiri nesreće poginulo četvero planinara: Muškarac pao u provaliju od čak 400 metara
Dvije godine nakon brodoloma
VIDEO Pogledajte kako danas izgleda unutrašnjost Costa Concordije
Operacija uspravljanja kruzera Costa Concordije počela je u ponedjeljak prijepodne s tri sata zakašnjenja zbog oluje koje je tijekom noći zahvatila područje otoka Giglija, prenose novinske agencije.
>> Obavljene POSLJEDNJE pripreme za izvlačenje Costa Concordije, plan je...
'Sve provjere su završene i operacija je pokrenuta', rekao je novinarima drugi čovjek lokalne civilne zaštite Fabrizio Curcio, prenosi agencija AFP. Operacija je odgođena za tri sata zbog nevremena koje je tijekom noći pogodilo to područje uz toskansku obalu.
U poslijepodnevnim satima inženjeri su uspjeli podignuti olupinu Costa Concordie s grebeni na koju je bila naslonjena. Iako se isprva činilo da se olupina uopće ne pomiče, nakon nekog vremena pomak su vidjeli zahvaljujući podvodnim kamerama. Nešto kasnije, pomak se mogao vidjeti i na površini, piše CNN.
Operacija će, prema posljednjim informacijama, potrajati 18 sati umjersto planiranih 12 sati, javlja Ansa. 'Mislili smo da će potrajati 12 sati, ali će potrajati i do 18 sati kako bi se stvari dobro obavile', kazao je Franco Porcellacchia koji je uključen u akciju. On je dodao da su vrlo zadovoljni kako se stvari trenutno odvijaju.
Sada je već moguće dobro vidjeti dio koji je prethodno bio pod vodom, on je dosta tamniji od dijela koji je ostao izvan vode. U popodnevnim satima su ga uspjeli odvojiti od grebena, a nešto kasnije je postavljen na platformu koja je izgrađena na morskom dnu, piše BBC.
Pomorski promet uz otok bit će zabranjen sve do kraja operacije za koju se procjenjuje da bi mogla trajati 10 do 12 sati.
Dvadeset mjeseci nakon nesreće broda, u kojoj je poginulo 30 osoba a dvije se smatraju nestalima, talijanske vlasti dale su u nedjelju zeleno svjetlo za operaciju uspravljanja broda.
Olupina teška 114.500 tona i duga poput tri nogometna igrališta leži nagnuta u moru kod otočića Giglija otkako se 13. siječnja 2012. nasukala na stijene i djelomično potonula u trenutku dok je na brodu bilo 4.229 putnika.
Vlasti su objavile da će operacija stajati 600 milijuna eura i pretpostavlja se da se radi o najskupljem izvlačenju brodske olupine u povijesti.
Uz pomoć cementnih vreća i za tu prigodu posebno izrađene metalne platforme, radnici su ranije uspjeli stabilizirati zahrđali brod koji je svakoga trenutka mogao s podvodne stijene skliznuti u dublje vode.
Plan je uspraviti olupinu pomoću čeličnih užadi i hidrauličnih dizalica, što je vrlo složena i osjetljiva operacija imajući na umu da je trup broda teško oštećen 20 mjeseci nakon havarije.
Ako se sve bude odvijalo prema planu i vrijeme ostane povoljno, brod će se uz pomoć jakih sajli najprije zarotirati, a potom će ga se povlačenjem ispod i iznad olupine lagano staviti u uspravan položaj.
Uspravljena Costa Concordia će se zatim stabilizirati prije nego što se otegli u rezalište i pretvori u staro željezo, što se predviđa tek za nekoliko mjeseci.(Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook