Novo otkriće

Mišje stanice pretvorili u stanice slične ljudskom embriju

Japanski znanstvenici kažu da su otkrili novu metodu kako napraviti matične stanice, koja je mnogo jednostavnija i brža od one koja se koristi sada.

Dvije nove studije objavljene u magazinu Nature opisuju metode uzimanja zrelih stanica od miša i pretvaranje u stanice slične matičnim stanicama embrija, što se može primijeniti na bilo koju vrstu stanica, prenosi CNN.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Otkriće u Scienceu Iz matičnih stanica proizveli jajašce, stvoren zdrav miš Slika nije dostupna Uspješna transplatacija Znanstvenici stvorili zube iz matičnih stanica

Znanstvenici kažu da bi istraživanje objavljeno u magazinu Nature, moglo otvoriti novu eru u biologiji matičnih stanica. Trenutačnim metodama izrade matičnih stanica potrebno je nekoliko tjedana, a imaju malu razinu uspjeha.

Međutim, istraživači u japanskom centru RIKEN, otkrili su da bi se stanice kože i krvi, podvrgnute slaboj kiselinskoj kupki 'gotovo do točke smrti' na oko 30 sekundi, oporavile nakon tri dana, vraćajući se u stanje sličnome matičnoj stanici embrija.

Ove matične stanice, nazvane Stimulus-Triggered Acquisition of Pluripotency (STAP), tada su se mogle diferencirati i sazrijevati u različite tipove stanica i kože, uključujući embrij miša kojem je kucalo srce.

Nobel za medicinu otišao u ruke istraživača matičnih stanica

'Nitko mi nije vjerovao kada sam im rekla što sam otkrila. Jednom kada sam ležala budna u krevetu, rekla sam sebi da ću potpuno izbrisati eksperiment ako ne dobijem rezultate sljedeći dan. Međutim, sljedeći dan, pretvorio se u sljedećih pet godina', ispričala je uz smijeh 30-godišnja istraživačica Haruko Obokata za Reuters.

'U budućnosti ovo će nam vjerojatno omogućiti da izvedemo regeneraciju organa u tijelu i može nam pomoći da razumijemo kako možemo kontrolirati proizvodnju matičnih stanica kako bi stvorili tehnologiju koja bi kontrolirala rak', dodala je Oboklata.

Nedavna eksperimentalna istraživanja koristila su matične stanice kako bi stvorili funkcionalna ljudska jetra i tkivo srca.

'Kada sam radila na ovom projektu, nisam sanjala o tome da ponudim rješenje za jedan problem. U glavi mi je želja da stvorim nešto od čega može imati koristi cijelo društvo, ne samo sada već i za 10 ili čak 100 godina', zaključila je Obokata.