Obavijesti Video Pretražite Navigacija
naplatne kućice odlaze u prošlost

Koliko će koštati cestarina i kako će se naplaćivati novim sustavom? "Bit će cijela kombinacija modernih tehnologija"

Aktualno Galerija Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 4 Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 4 Foto: DNEVNIK.hr Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 2 Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 2 Foto: DNEVNIK.hr Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 3 Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Domagoj Mikić i Marko Ševrović - 1 Galerija 1/4 >>
Novi sustav naplate cestarine koja bi se u Hrvatsku trebala uvesti najranije krajem 2025. godine objasnio je profesor s Fakulteta prometnih znanosti Marko Ševrović.

Stiže novi način naplate cestarine prema kojem se vozači više neće zaustavljati za naplatu. Gdje će se i kako moći plaćati cestarine, doznao je reporter Dnevnika Nove TV Domagoj Mikić, koji se uživo javio s Lučkog.

"Možemo sa sigurnošću reći da ćemo krajem 2025. ili početkom 2026. zauvijek reći zbogom naplatnim kućicama u svim krajevima Hrvatske", rekao je Mikić, koji je predstavio svoga gosta, profesora s Fakulteta prometnih znanosti Marka Ševrovića.

"Bitno je da prelazimo na sustav u kojem neće biti zaustavljanja prilikom naplate cestarina. HAC je u inicijalnim studijama odabrao dvije tehnologije. Jedna je slična onoj kakvu danas imamo kod ENC uređaja, DSRC tehnologija, druga je takozvana ALPR tehnologija prepoznavanja registarskih oznaka na vozilima", objasnio je profesor.

Upitan je koliko ćemo trebati usporiti prije tih uređaja i hoćemo li znati kojom ćemo se brzinom moći voziti.

"Iz tih studija i dokumentacije znamo da bi se naplata trebala odvijati pri brzinama slabog toka, znači usporavanja ne bi trebalo biti. Pri ograničenjima brzine i nešto iznad ograničenja brzine ti bi sustavi mogli i trebali moći očitati ili ENC ili registarsku oznaku", odgovorio je.

Naplatne kućice će se ukloniti, ali kako će ti uređaji izgledati i gdje će se postaviti? Ševrović tumači da se oni neće postaviti, najvjerojatnije, na mjestu naplatne kućice, već nekoliko stotina metara ili kilometar dalje, ondje gdje je autocesta uža.

"Imat ćemo metalne konstrukcije, odnosno portale na kojima će biti montirani svi ti uređaji kao što imate na nekim mjestima u Europi gdje imate kamere i te antene koje su stavljene ondje gdje je autocesta uža", objasnio je.

No što će biti ako sustav ne uspije snimiti registraciju?

"Postoji sustav kontrole, kamera će uz to što snima registraciju snimati i tip vozila, boju vozila. To je sve bilo specificirano u natječajnoj dokumentaciji i onda će HAC, odnosno taj koji će vršiti naplatu, moći identificirati prekršitelje, odnosno one čija registracija nije pročitana, tako što će onda detaljnije pregledavati na ulazu i izlazu", odgovorio je.

Ševrović je dodao da detalje o tome kako ćemo kupiti vožnju autocestom još ne znamo. 

"Bit će najvjerojatnije cijela kombinacija modernih tehnologija, od registracije preko interneta, postojat će mjesta na cestama na kojima ćete se moći registrirati, registrirati s kreditnom karticom, bankovnim računima, možda mobitelima, ali te detalje još ne znamo", objasnio je prof. Ševrović.

Zasad je intencija da bi cijena trebala ostati ista, naplata bi i dalje trebala biti po kilometru. Što se tiče turista, oni će se moći registrirati u sustavu preko interneta, dodao je profesor, ali bit će i mjesta na cestama.

 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.


Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

 

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene