Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Istarski ipsilon

Veliki trenutak za Istru, Kvarner i cijelu Hrvatsku: "Danas je povijesni dan za naše djelatnike i korisnike Istarskog ipsilona"

Službeno je probijena druga cijev tunela Učka. Radovi na probijanju trajali su nešto više od 2 godine. Probijalo se paralelno s obje strane uz više miniranja tijekom dana i tako do 30 metara na dan. Tunel je dug 5 i pol kilometara. Posao je vrijedan 200 milijuna eura.

Istarski ipsilon s tunelom Učka jedan je od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, gdje tijekom ljetne sezone prolazi 30 posto turističkog prometa u državi - istaknuo je premijer Andrej Plenković.

"Ono što smo htjeli ostvariti, a htjeli smo ovaj tunel, htjeli smo Istru povezati s ostatkom Hrvatske na najbolji mogući način - daje rezultate. Stoga smo danas istinski svi ponosni i na radnike i na izvođače, ali i na ukupnu korist koju će ovo donijeti i Istri i Primorsko-goranskoj županiji", komentirao je predsjednik Vlade.

Reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jurić Mezga razgovarala je s Dariom Silićem, generalnim direktorom BinaIstre.

"Danas je povijesni dan za naše djelatnike i korisnike Istarskog ipsilona. Nakon dvije godine izašli smo iz cijevi i ugledali svjetlo dana", rekao je Silić i pojasnio da su se u tom periodu suočavali s brojnim izazovima. "Iskoristili smo preko tisuću tona eksploziva, preko 300 tona čelika, preko 1,3 milijuna tona iskopa iz nove cijevi...", nabrojao je.

Pročitajte i ovo Sarajevo Tower Na zadatku? Plaćeni ubojice iz Srbije unajmili više stanova na vrhu luksuznog nebodera: Kada su otkriveni, nastalo je opsadno stanje

I dalje se radi punom parom.

"Cilj nam je u šestom mjesecu da dodamo još opremu - betonsku oblogu. Već smo na tri kilometra kako bismo tunel pustili u promet u šestom mjesecu 2024. godine."

Jako puno izazova je bilo. "Galopirajuća inflacija, problemi s geologijom, užasno loš materijal", pojasnio je Silić.

Na projektu je radilo 400 radnika, a problem su među ostalim stvarale i vode. "Uspjeli smo u unutar ove dvije godine probiti velike izazove da do sljedeće godine stavimo betonsku oblogu i da pustimo tunel u promet."

Već se radi i na novoj trasi prema Matuljima.

"Kao i na postojećoj cijevi i na dionici Učka Matulji na kojoj danas slavimo početak gradnje - 200 milijuna eura i još 200 milijuna eura za drugu cijev tunela Učka i da pod prometom gdje godišnje imamo 11 milijuna korisnika dođemo do Matulja gdje ćemo se spojiti s mrežom Hrvatskih autocesti", poručio je. 

Pročitajte i ovo Ilustracija Uz posredovanje Katara U zamjenu za milijarde i pet svojih zatvorenika: Iran pustio na slobodu pet Amerikanaca

Rokovi su zadani i namjeravaju ih ispoštovati - osim najave za puštanje u promet tunela Učka, spajanje u Matuljima 10 kilometara slijedi za tri godine.

"Nemojmo zaboraviti da imamo dva velika vijadukta, tj. most Mirna i vijadukt Limska Draga koji smo danas također otvorili gradilište ukupno 1,6 kilometara. To je isto cilj za neke tri godine da pustimo u promet", najavio je.

Završetkom svih ovih projekata od Pule do Zagreba vozit će se uz 4 trake autoceste i stizati već za dva i pol sata bez stajanja. Samo da sve bude po planu i da se sve završi 2026. godine.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene