Tragične prometne nesreće koje se u posljednje vrijeme događaju ukazale su na potrebu da se postrože kazne za prekršaje u prometu. Po sadašnjem konceptu, kazneno je odgovorna ona osoba koja počini prekršaj koji ima određenu posljedicu, dok ona djela koja ne završavaju posljedicom ostaju u sferi prekršaja. Ministarstvo je, kako bi to promijenilo, odlučilo u kazneni zakon uvesti novi koncept takozvane obijesne vožnje.
>> Stravična nesreća na Sveticama: Istražni zatvor za dvojicu vozača
To bi trebala biti opasna vožnja kod teških prekršaja, dakle kada vozači dovedu druge osobe u smrtnu opasnost te je za to predviđena zatvorska kazna do tri godine. Ukoliko nastupe smrtne posljedice, zatvorska kazna je do sada bila 3 do 10 godina, a od iduće godine će biti od 3 do 12 godina. Obijesna vožnja se odnosi na vožnju iznad pedeset u naseljenom području, na vožnju iznad dopuštene brzine, na vožnju pod utjecajem alkohola više od 1,5 promila, pretjecanje u nepreglednim zavojima ili koloni i niz drugih elemenata.
Pročitajte i ovo
Nije mu prvi put
Divljao po Slunju! Pijan, bez vozačke i zimske opreme vozio u suprotnom smjeru: Sud mu opalio paprenu kaznu
Kroz Liku
Divljao po cesti brzinom od 230km/h, evo kakvu je kaznu dobio
' Kad to napravite, kazneno ćete odgovarati. Dakle, nije više bitna posljedica, bitno je da ste pristali i da radite jedno zabranjeno ponašanje koje ugrožava druge. Za to je predviđena zatvorska kazna i to je ta bitna razlika jer danas imate apsurdnu situaciju da dvije osobe pijane sjednu za volan, jedna ima sreću li nesreću da joj se ne dogodi prometna nesreća,ova jedna ide u zatvor, a druga plati tisuću- dvije kuna kazne. Sad, ako ste to napravili, bez obzira što se nikom ništa nije dogodilo, ići ćete u zatvor', rekao je ministar pravosuđa Orsat Miljenić.
Miljenić je dodao kako smatra da će strože kazne, kroz određeno vrijeme, doprinijeti smanjenju stravičnih prometnih nesreća koje se često događaju.
I voditelj Odjela prometne preventive Hrvatskog autokluba Damir Novak smatra da su ljudi posebno osjetljivi na kažnjavanje te da će više pripaziti. ' To treba napraviti jer se ne treba čekati da netko pogine na cesti pa da bi se onda razmišljalo o nekom teškom kažnjavanju, nego se treba preventivno djelovati da se ljudi osvijeste. Da znaju da ,ako se budu tako ponašali na cesti, bez obzira ubili nekoga ili ne ili doveli u opasnost druge ljude, da ce biti adekvatno kažnjeni', rekao je Novak.
Novak je dodao kako statistike pokazuju da su najrizičnija grupa, u smislu onih koji mogu drugima naštetiti, upravo mladi vozači. Naš zakon govori o vozačima od 16 do 24 godine jer ta grupa vozača daleko više sudjeluje kao uzročnik prometnih nesreća u odnosu na sveukupni broj u populaciji vozača.' To su mladi ljudi koji su puni adrenalina, koji precjenjuju svoje mogućnosti i mogućnosti automobila, a podcjenjuju one opasnosti koje prijete na cesti. To je onda formula koja često vodi do teških prometnih nesreća', objasnio je.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook