Autocesta A3 (Foto: Pixsell/Arhiva)
Autocesta A3 (Foto: Pixsell/Arhiva)

Na autocestama kojima upravlja HAC za 5 bi se posto povećala cestarina, uvele bi se sezonske cestarine, spojila tvrtka HAC ONC s HAC-om i uvela automatizirana naplata cestarine. Autocesta Rijeka-Zagreb ostala bi samostalna tvrtka.


U prvom tromjesečju iduće godine Hrvatska bi mogla potpisati ugovor sa Svjetskom bankom kojim bi Mnistarstvo prometa dobilo 1,8 milijardi eura za rješavanje problema u cestarskom sektoru.

Dogovor je već postignut u glavnim konturama: na autocestama kojima upravlja HAC za 5 bi se posto povećala cestarina, uvele bi se sezonske cestarine, spojila tvrtka HAC ONC s HAC-om i uvela automatizirana naplata cestarine. Autocesta Rijeka-Zagreb ostala bi samostalna tvrtka.

Svjetska banka predložila je da se ukinu popusti na ENC uređaje pa je Ministarstvo prometa, u strahu da se time s autocesta potpuno ne ukloni teretni promet, odlučilo da teret povećanja prihoda bude ravnomjerno raspoređen na sve korisnike, a popusti na ENC ostaju.

Cestarina bi tako od 1. siječnja bila povećana za pet posto za 1. i 2. kategoriju, ali samo na autocestama kojima upravlja HAC, jer su cijene po kilometru na autocestama pod upravom ARZ-a ionako veće pa će se ovim putem izjednačiti, a prihod HAC-a porast će za 80 milijuna kuna. Konkretno, cestarina od Zagreba do Splita iznosila bi 183 kuna umjesto sadašnjih 174, a do Lipovca bi sa 184 porasla na 193 kune, javlja Jutarnji list.

Sezonske cestarine vrijedile bi u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna na svim pravcima pod upravljanjem HAC-a i ARZ-a, i bile bi 10 posto više nego u ostatku godine.

Iz HAC-a su na naš upit odgovorili kako o povećanju cijena cestarina još ništa ne znaju te da im je ovo prva vijest.

Definitivno se odustaje od uvođenja vinjeta pa će se postupno uvoditi automatizirana naplata kao prijelazno rješenje do naplate cestarine putem GPS-a. Cijeli ovaj paket još mora odobriti Europska komisija, nakon čega ga može potpisati i Vlada.