459128
459128
459128
459128
459128

JOŠ JEDAN UDAR NA GRAĐANE? Od 1. siječnja mogla bi porasti i cijena cestarine

  • , 02.12.2016., 08:56
  • Autor:
  • komentara

Na autocestama kojima upravlja HAC za 5 bi se posto povećala cestarina, uvele bi se sezonske cestarine, spojila tvrtka HAC ONC s HAC-om i uvela automatizirana naplata cestarine. Autocesta Rijeka-Zagreb ostala bi samostalna tvrtka.

 
 
 
 
Autocesta A3 (Foto: Pixsell/Arhiva)
Autocesta A3 (Foto: Pixsell/Arhiva)

U prvom tromjesečju iduće godine Hrvatska bi mogla potpisati ugovor sa Svjetskom bankom kojim bi Mnistarstvo prometa dobilo 1,8 milijardi eura za rješavanje problema u cestarskom sektoru.

Dogovor je već postignut u glavnim konturama: na autocestama kojima upravlja HAC za 5 bi se posto povećala cestarina, uvele bi se sezonske cestarine, spojila tvrtka HAC ONC s HAC-om i uvela automatizirana naplata cestarine. Autocesta Rijeka-Zagreb ostala bi samostalna tvrtka.

Svjetska banka predložila je da se ukinu popusti na ENC uređaje pa je Ministarstvo prometa, u strahu da se time s autocesta potpuno ne ukloni teretni promet, odlučilo da teret povećanja prihoda bude ravnomjerno raspoređen na sve korisnike, a popusti na ENC ostaju.

Cestarina bi tako od 1. siječnja bila povećana za pet posto za 1. i 2. kategoriju, ali samo na autocestama kojima upravlja HAC, jer su cijene po kilometru na autocestama pod upravom ARZ-a ionako veće pa će se ovim putem izjednačiti, a prihod HAC-a porast će za 80 milijuna kuna. Konkretno, cestarina od Zagreba do Splita iznosila bi 183 kuna umjesto sadašnjih 174, a do Lipovca bi sa 184 porasla na 193 kune, javlja Jutarnji list.

Sezonske cestarine vrijedile bi u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna na svim pravcima pod upravljanjem HAC-a i ARZ-a, i bile bi 10 posto više nego u ostatku godine.

Iz HAC-a su na naš upit odgovorili kako o povećanju cijena cestarina još ništa ne znaju te da im je ovo prva vijest.

Definitivno se odustaje od uvođenja vinjeta pa će se postupno uvoditi automatizirana naplata kao prijelazno rješenje do naplate cestarine putem GPS-a. Cijeli ovaj paket još mora odobriti Europska komisija, nakon čega ga može potpisati i Vlada.

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.



DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se