Nove trošarine lansirat će u nebo cijene svih motornih vozila. Najgore će proći kupci jeftinijih automobila.


Po novom prijedlogu zakona, koji bi trebao stupiti na snagu s prvim danom 2017., poskupit će i automobili, a najgore će proći kupci jeftine srednje klase automobila. Pojedini modeli mogli bi biti skuplji i za 8000 kuna. Lišeni poskupljenja nisu ostali ni kupci onih luksuznih, tu bi cijene mogle porasti i do 100 tisuća kuna. Ali, reći će neki - tko ima 500 tisuća za auto, vjerojatno ima još 100 tisuća za porez. 

Rupu u državnom proračunu još će jednom popunjavati vozači. Nove trošarine lansirat će u nebo cijene svih motornih vozila. Najgore će proći kupci jeftinijih automobila.

"Najviše su oštećeni kupci malih automobila s prihvatljivim CO emisijama. Na prosječnom malom automobilu, rabljenom, trošarina će rasti između 100 i 120 posto. Trošarina s nekih 1400-1500 kuna raste na 3000-3500 kuna", rekao je Pero Klarić, uvoznik rabljenih automobila.

Još više će poskupjeti novi automobili. "Ta varijanta kupnje tih najjeftinijih automobila, u klasi do nekih 10 tisuća eura, o kojima svi uvijek rado pričamo, sada više neće biti ta klasa, nego će biti 11 i pol", ističe Branimir Tomurad s portala Auto.

U škarama poskupljenja našli su se i luksuzni automobili, iako su prema prvim verzijama zakona trebali biti jeftiniji. Pojedini modeli mogli bi poskupjeti za čak 100 tisuća kuna. Prema novom prijedlogu zakona koji bi trebao stupiti na snagu s prvim danima nove godine auti bi trebali poskupjeti između 10 i 30 posto. Ako to pretvorimo u kune, oni najjeftiniji mogli bi poskupjeti i do 8000 kuna. Udar po džepu vozačima je teško pao.

"Rado bi jednom vozio novi, a ovako nebum nikad", kaže nam Ivan iz Zagreba, a njegov sugrađanin Milivoj dodaje: "Bez veze, svi ljudi voze aute i sada bi poskupjeli. Sve kaj poskupi ako nije za neko dobro ljudi bez veze je".

Osim bujanja sive ekonomije, stručnjaci iz auto branše strahuju od još jedne posljedice poskupljenja.
"Pravi efekt ovog prijedloga zakona ćemo vidjeti za 3-4 mjeseca. Po mom će se mišljenju definitivno kupovati starija vozila", dodaje Pero Klarić. A krvna slika voznog parka ionako ne izgleda dobro. Već sad vozimo aute stare u prosjeku gotovo 14 godina.