Mirjana Čagalj, potpredsjednica Hrvatske gospodarske komore graditeljstvo, promet i veze, upozorila je da rast cijena cestarina predstavlja dodatni udar na prijevoznike, te da će se ono u konačnici preliti na građane.
Pročitajte i ovo
Bez naplate
Prolazak kroz ovaj tunel 12 je puta skuplji po kilometru od svih drugih dionica: Ako može Pelješki most...
vlada daje pa uzima
Novi udar na džepove građana! HAC napravio veliku promjenu u vezi s naplatom cestarina
"Korisnici usluga, tj. naručitelji prijevoza, jedini su na koje prijevoznici mogu prebaciti povećane troškove, stoga će i doći do podizanja cijena proizvoda i usluga te će nam svima rasti životni troškovi", upozorava Čagalj, dodajući da će ukupni troškovi prijevoza porasti za pet do deset posto u odnosu na lanjsko razdoblje, s obzirom na to da je i cijena goriva u tom razdoblju porasla dvadesetak posto.
"Autobusni prijevoz putnika u turističkoj se sezoni većinom događa na autocestama pa će trošak autobusa povećanjem cestarine od 15 posto porasti, npr. između Zagreba i Splita, otprilike 60 kuna. U odnosu na prosječnu popunjenost od 50 posto, svaka će karta poskupjeti za dvije do tri kune", kaže Čagalj, dodajući da se ovim odlukama dodatno potiče prijevoznike da koriste neprikladne ceste bez naplate, zbog čega će prijevoz putnika i roba biti sporiji uz smanjenu sigurnost te uništavanje državnih cesta.
I sami prijevoznici su iznenađeni odlukom, upozorio je Darko Vukadinović, predsjednik Udruženja cestovnogteretnog prometa HGK, dodajući da im je bilo obećano da se neće povećavati cijena cestarina koje su ionako među većima u Europi, nego da će se restrukturiranjem državnih koncesionara i novim modelima naplate na autocestama u RH pokušati optimizirati njihovo poslovanje.