Hrvatski autoklub (HAK) i portal Dnevnik.hr proveli su u ožujku anketu o liberalizaciji tržišta auto osiguranja, a njezini su rezultati pomalo iznenađujući. Naime, iako je liberalizacija nastupila prije godinu dana, od 951 sudionika ankete više od polovice ispitanih nisu svjesni kad se liberaliziralo tržište.
Najavio pravnu borbu
Nekad uspješni poduzetnik, danas deložiran iz stana: "Sve su mi oduzeli. Dug je najedanput narastao"
Nakon napada
Ne može se zaustaviti širenje radijacije: Teško oštećena nuklearka Černobil
objavila policija
Uhićen je ubojica iz Međimurja: Kod sebe je imao nož, pištolj i pušku
Samo njih 40,8% zna da se to dogodilo unazad godinu dana, dok većina onih koji ne znaju točno kad se to dogodilo, misle da je to bilo unazad dvije godine (31,5% sudionika), objavio je HAK.
Dva najčešća izvora informacija prilikom donošenja odluke o izboru osiguravatelja su predstavnik osiguranja (60%) i internet, odnosno mogućnost online usporedbe cijena (21,2%). Pri tome su žene nešto sklonije informirati se u osobnom kontaktu s osigurateljem, a muškarci su nešto skloniji online analizama cijena.
Nešto malo manje od polovice sudionika u posljednje dvije godine promijenili su osiguratelja (45,8%). Skloniji promjenama su muškarci i vlasnici novih automobila. Osnovni razlozi promjene su ponovno financijski, i to niža cijena koju je ponudio sadašnji osiguratelj (45,4% sudionika), odnosno bolja ponuda (37,2%). Tek je manji broj sudionika odluku o promjeni donio zbog lošeg iskustva s prethodnim osigurateljem (13,6%) ili na temelju preporuke (11,9%).
Rezultati istraživanja pokazuju da je čak 74,8% sudionika, u odnosu na cijenu prošle godine, posljednju premiju od auto odgovornosti platilo manje. Samo njih 5,2% platilo je višu cijenu. Radilo se o mlađim osobama (mlađima od 35 godina) koji imaju novije automobile.
Zanimljivo je međutim da sudionici nisu skloni asertivnosti u komunikaciji s osiguravateljima pa je tek malo više od polovice sudionika (59,9%) samostalno kontaktiralo osiguratelje i pokušalo dogovoriti popust. Možda se razlog može pronaći u činjenici da sudionici vjeruju da cijena koja im je ponuđena pruža dobru vrijednost za novac. Samo njih 10,2% smatra da to s cijenom koju su dobili nije slučaj.
Pad visine premije i zarade osiguratelja
REZULTATI ISTRAŽIVANJA Koliko doista brinemo o svojim automobilima?
U okviru neživotnih osiguranja, obvezno osiguranje od auto odgovornosti prošle je godine iznosilo 2,4 milijarde kuna što je pad za 18,3% u odnosu na 2013.. Riječ je o izravnoj posljedici liberalizacije jer je u prošloj godini broj osiguranih vozila veći nego ranije. S druge strane, prosječna premija auto odgovornosti dosegla je iznos od 1196 kuna, a to je u odnosu na 2013. godinu manje za 21,3%.
ANKETA
Koji su osnovni razlozi koji su utjecali na vašu odluku - cijena premije?
Ne utječe 78 8,2%
Utječe 309 32,5%
Snažno utječe 561 59%
Koji su osnovni razlozi koji su utjecali na vašu odluku - ponudili su popust?
Ne utječe 109 11,5%
Utječe 291 30,6%
Snažno utječe 548 57,6%
Jeste li očekivali da će uslijed liberalizacije tržišta auto osiguranja u nas premije biti niže nego što jesu?
Da 669 70,3%
Ne 177 18,6%
Ne znam 105 11%
U odnosu na cijenu premije prošle godine, cijena premije od auto odgovornosti koji ste posljednju platili je:
Veća 49 5,2%
Ista 191 20,1%
Manja 711 74,5%
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook