Hrvatski autoklub (HAK) i portal Dnevnik.hr proveli su u ožujku anketu o liberalizaciji tržišta auto osiguranja, a njezini su rezultati pomalo iznenađujući. Naime, iako je liberalizacija nastupila prije godinu dana, od 951 sudionika ankete više od polovice ispitanih nisu svjesni kad se liberaliziralo tržište.
Pročitajte i ovo
Ludi plan
VIDEO Medvjed im razvalio skupocjene aute, muškarci prijavili štetu: Osiguravatelji pregledali snimku u društvu biologa - razotkrili najluđu prijevaru
IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA!
Znate li da imate pravo na odštetu za autosjedalicu? Čeka vas borba s osiguravateljem, a ovo je način da dobijete novac
Samo njih 40,8% zna da se to dogodilo unazad godinu dana, dok većina onih koji ne znaju točno kad se to dogodilo, misle da je to bilo unazad dvije godine (31,5% sudionika), objavio je HAK.
Dva najčešća izvora informacija prilikom donošenja odluke o izboru osiguravatelja su predstavnik osiguranja (60%) i internet, odnosno mogućnost online usporedbe cijena (21,2%). Pri tome su žene nešto sklonije informirati se u osobnom kontaktu s osigurateljem, a muškarci su nešto skloniji online analizama cijena.
Nešto malo manje od polovice sudionika u posljednje dvije godine promijenili su osiguratelja (45,8%). Skloniji promjenama su muškarci i vlasnici novih automobila. Osnovni razlozi promjene su ponovno financijski, i to niža cijena koju je ponudio sadašnji osiguratelj (45,4% sudionika), odnosno bolja ponuda (37,2%). Tek je manji broj sudionika odluku o promjeni donio zbog lošeg iskustva s prethodnim osigurateljem (13,6%) ili na temelju preporuke (11,9%).
Rezultati istraživanja pokazuju da je čak 74,8% sudionika, u odnosu na cijenu prošle godine, posljednju premiju od auto odgovornosti platilo manje. Samo njih 5,2% platilo je višu cijenu. Radilo se o mlađim osobama (mlađima od 35 godina) koji imaju novije automobile.
Zanimljivo je međutim da sudionici nisu skloni asertivnosti u komunikaciji s osiguravateljima pa je tek malo više od polovice sudionika (59,9%) samostalno kontaktiralo osiguratelje i pokušalo dogovoriti popust. Možda se razlog može pronaći u činjenici da sudionici vjeruju da cijena koja im je ponuđena pruža dobru vrijednost za novac. Samo njih 10,2% smatra da to s cijenom koju su dobili nije slučaj.
Pad visine premije i zarade osiguratelja
REZULTATI ISTRAŽIVANJA Koliko doista brinemo o svojim automobilima?
U okviru neživotnih osiguranja, obvezno osiguranje od auto odgovornosti prošle je godine iznosilo 2,4 milijarde kuna što je pad za 18,3% u odnosu na 2013.. Riječ je o izravnoj posljedici liberalizacije jer je u prošloj godini broj osiguranih vozila veći nego ranije. S druge strane, prosječna premija auto odgovornosti dosegla je iznos od 1196 kuna, a to je u odnosu na 2013. godinu manje za 21,3%.
ANKETA
Koji su osnovni razlozi koji su utjecali na vašu odluku - cijena premije?
Ne utječe 78 8,2%
Utječe 309 32,5%
Snažno utječe 561 59%
Koji su osnovni razlozi koji su utjecali na vašu odluku - ponudili su popust?
Ne utječe 109 11,5%
Utječe 291 30,6%
Snažno utječe 548 57,6%
Jeste li očekivali da će uslijed liberalizacije tržišta auto osiguranja u nas premije biti niže nego što jesu?
Da 669 70,3%
Ne 177 18,6%
Ne znam 105 11%
U odnosu na cijenu premije prošle godine, cijena premije od auto odgovornosti koji ste posljednju platili je:
Veća 49 5,2%
Ista 191 20,1%
Manja 711 74,5%
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook