Obavijesti Video Pretražite Navigacija
68 posto BDP-a

Lalovca brine javni dug: 'Svako povećanje znači puno teže reforme'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ministar financija Lalovac nada se monetizaciji autocesta do kraja godine kako bi se dug smanjio.

Ministar financija Boris Lalovac danas je kazao da ga hrvatski javni dug zabrinjava jer njegovo povećanje podrazumijeva provođenje puno težih reformi u budućnosti, te je izrazio nadu da će se do kraja godine provesti monetizacija autocesta kako bi se dug smanjio.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Istraživanje Dnevnika Nove TV EKSKLUZIVNO Bi li građani kupili dionice autocesta? Slika nije dostupna Na pitanje o ostavci zbog monetizacije 'Ne mislim igrati ping pong, nikad nisam bio dobar u ping-pongu'

'Javni dug me svakako brine. Svako povećanje javnog duga znači puno teže reforme koje se trebaju provesti u budućnosti. A kad premaši 60 posto BDP-a svakako da vam nije lako, nego kad je na 40 posto', rekao je Lalovac uoči sjednice Vlade, odgovarajući na upit novinara.

I ove će godine država jedan kredit krpati drugim: Javni dug premašio je 200 milijardi kuna

Prema jučer objavljenim podacima Eurostata, hrvatski javni dug dosegnuo je u prvom tromjesečju 221,8 milijardi kuna, što je za 1,6 milijardi više nego u prethodnom kvartalu. To čini 68 posto BDP-a, što je za 0,6 postotnih bodova više nego na kraju zadnjeg lanjskog tromjesečja.

Početkom ove godine Hrvatska je potpala pod proceduru prekomjernog deficita (EDP), mehanizam EU-a osmišljen kako bi se proračunski manjak članica vratio ispod dopuštenih 3, a javni dug ispod 60 posto BDP-a, kako nalažu kriteriji iz Maastrichta.

Nada se monetizaciji autocesta do kraja godine

Odgovarajući na pitanje novinara hoće li se provesti monetizacija autocesta, Lalovac je izrazio nadu da će se to napraviti do kraja godine te da je cilj da se tako smanji javni dug.

Čeka li nas JOŠ JEDAN referendum iduće godine?

'Cilj je da se monetizacija isključivo koristi za smanjivanje javnog duga. Proračunski deficit neće biti takav problem u budućnosti, međutim javni dug svakako hoće. Znate, dva su kriterija za EDP proceduru, jedan je spuštanje proračunskog deficita na 3 posto BDP-a, a javnog duga na 60 posto. Nadamo se da će do kraja godine biti završena monetizacija autocesta', izjavio je Lalovac, dodavši da se intenzivno razgovara s ministrom prometa, pomorstva i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem oko novih ponuda.

Od monetizacije tri milijarde eura

Pritom procjenjuje da bi se monetizacijom moglo dobiti otprilike 3 milijarde eura, pa bi se za toliko smanjio i javni dug.

Analitičari upozoravaju da bi tijekom ove i iduće godine razina javnog duga mogla nastaviti rasti. Već jesenska promjena metodologije obuhvata duga opće države, u skladu s novom metodologijom ESA 2010, mogla bi značajno statistički utjecati na snažan rast javnog duga i njegovog udjela u BDP-u, s obzirom na to da postoji mogućnost da u obuhvat budu uključeni Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka-Zagreb s popriličnim obvezama.

Hrvatski javni dug SVAKE SEKUNDE raste za 550 kuna!

Uključe li se i dugovi autocesta, kao i HBOR-a u izračun ukupnog javnog duga, njegov udjel mogao bi, kažu pojedini analitičari, premašiti i 80 posto BDP-a. (Hina)

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene