Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Provjerili smo kakva je situacija

Koliko smo ljubazni domaćini?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Trećina gostiju se u Hrvatskoj ne osjeća dobrodošlo. Podaci su to istraživanja koje je provela agencija za mystery shopping.

Njihovi tajni kupci posjetili su 237 različitih uslužnih objekata diljem Hrvatske. Provjeravali su kako se ponašaju prema kupcima i turistima.

Pročitajte i ovo Letovi - 2 Problem za cjelogodišnji turizam Ima turista, ali nema letova: "Ako već nemamo infrastrukturu za vlakove, onda bismo morali imati avionske linije" Vrućine - 11 Hrvatska među najposjećenijima Turističke brojke cvjetaju, ali nije sve tako savršeno: "To je problem s kojim se moramo suočiti u budućnosti"

'Stvarno je bilo bizarnih situacija - od toga da su ljudi dolazili u privatne smještajne objekte, apartmane i slično, pa su ih vlasnici zamolili da se tuširaju vani na tuševima koji se griju na sunce, da im potroše manje vode. Nisu im dali sušiti rublje i tako neke stvari', kazala je Kristina Žilić, izvršna direktorica agencije.

>> Forbes tvrdi da smo neljubazni. Pogledajte kakvi smo...

Za zemlju s turističkom tradicijom duljom od 150 godina, malo je reći sramotno. Najljubaznijima pokazali su se Istrani dok su Dalmatinci završili na dnu ljestvice.

Kako bismo provjerili je li to doista tako, napravili smo mali test. Milenu i Arna, mladi australski par koji je stigao na svoj odmor u Split, zamolili smo za pomoć. S kartom u ruci tražili su ulicu i hotel u kojem su rezervirali smještaj. Stavili smo im mikrofon i pustili ih da se snalaze. A mi smo snimali koliko će ljudi stati i pomoći im. U samo desetak minuta koliko smo ih pratili, srušene su sve predrasude o neljubaznosti Dalmatinaca. Pokušavali su pomoći svi. Od starijih gospođa koje ne govore engleski, preko pomoraca, do djelatnika Čistoće koji je sam prišao i ponudio pomoć.

'Stvorio se niotkud, nismo ga mi morali zaustaviti. Posebno me iznenadilo što se vozio i zaustavio se da nam pomogne', s oduševljenjem je kazala Milena.

Hoće li i u Zagrebu biti jednako ljubazni? Skrivenom kamerom uputili smo se u na nekoliko tipičnih turističkih lokacija. Prva postaja - autobusni kolodvor. Na naše pitanje kada kreće sljedeći autobus za Dubrovnik, djelatnica na šalteru ljubazno je i osmijehom odgovorila. Čak je i ponudila da nam isprinta vozni red. Jednako ljubazno reagirale su i zaposlenice na kioscima kada smo ih tražili kartu grada Zagreba. Iako nisu imale kartu koju sam tražila, sve su se potrudile i ljubazno nam savjetovale gdje i kako bi je mogli pronaći.

'Pristojniji ste od drugih naroda u regiji. U usporedbi s Česima i Poljacima Hrvati su pristojniji', kazala je Maria iz Bugarske.

A da smo po pitanju ljubaznosti bolji i od prvih susjeda potvrdilo je istraživanje među zemljama u regiji. Tajni kupci obraćali su pažnju na pet osnovnih elemenata dobre usluge: pozdrav, utvrđivanje želja kupaca, predstavljanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda i zahvala na posjetu. Tako je ove godine Slovenija na drugom mjestu. Na trećem je Srbija, iza nje Makedonija, pa Bosna i Hercegovina, dok je Crna Gora završila na dnu ljestvice ljubaznosti.

Turizam nam je samo prošle godine napunio proračun sa 6,67 milijardi eura. Razlog zbog kojega bismo itekako trebali biti ljubazni i gostoljubivi prema turistima. Jer budimo iskreni, nitko se turizmom ne bavi iz gušta nego zbog novca. Novca koji nam donose oni, a lakše ga ostavljaju ako su dočekani s ljubaznim osmijehom. 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite PROVJERENO putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene