Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Objašnjenje Konstruktora i IGH

Imamo objašnjenje Konstruktora i IGH za skuplje kilometre autoceste!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
O sumnjama u izvlačenje državnog novca iz Hrvatskih autocesta pri gradnji dionice autoceste Dugopolje-Ravča očitovao se izvođač radova Konstruktor i nadzornik IGH.

U Konstruktoru tvrde da je izgradnja kilometra autoceste poskupjela zbog drastičnog povećanja cijena nafte, cementa i čelika. Više cijene odobravao je IGH, no oni tvrde da kao nadzornici izvedenih radova na spornoj dionici nikako nisu mogli utjecati na njihovo kreiranje.

Pročitajte i ovo Ilustracija Bolje izbjeći Ako izgubite karticu za autocestu, u velikom ste problemu: Pogledajte zašto ih treba dobro čuvati Radovi na odmorištu Zagreb - 2 Radovi na A3 VIDEO/FOTO Ogromno gradilište kraj Zagreba: Novi kompleks niče na mjestu poznatog odmorišta, doznajemo što će se sve izgraditi

>> Institucije će imati još puno posla s HAC-om

>> Bivši šef HAC-a pere ruke: Postojala je politička linija zapovijedanja

Od viših cijena izgradnje svakako su profitirali jer su za nadzor plaćani oko 3 posto od ukupne vrijednosti radova.

'Preko Konstruktora se nije izvlačio novac iz HAC-a. Mi smo bili vodeći partner konzorcija samo na prvoj dionici i to od Dugopolja do Šestanovca. Na toj dionici izvantroškovničkih radova bilo je samo 3 posto, što je za ovakav teren zanemarivo.  Dionica Dugopolje - Šestanovac koštala je ukupno 6 milijuna kuna po kilometru, što je za teren kojim prolazi cesta s puno tunela i mostova minimalna cijena. Cijena jedne ceste u najvećem dijelu ovisi o cijeni nafte, čelika i cementa. U odnosu na dionice koje su se izvodile prethodnih godina, cijene nafte, čelika i cementa su porasle za 200 posto', poručuju iz Konstruktora.

Kalmeta i dalje ne zna ništa

Također iz IGH-a navode kako utvrđivanje cijena vantroškovničkih radova je u isključivoj ingerenciji investitora i neprenosivo je pravo na bilo koji drugi pravni ili fizički subjekt. 'Nadzor nije mogao utjecati na povećanje troškova u pogledu cijena gradnje, ako je do njih došlo', ističu.

Resorni ministar Božidar Kalmeta tvrdi da o operativnom poslovanju Hrvatskih autocesta ne zna ništa no u to je teško povjerovati a demantirati bi ga mogli i ugovori u čijem smo posjedu.  Već 2004. godine kao član Vlade Kalmeta je morao znati za takozvane 'iznimne' nabave koje su Banski dvori odobravali HAC-u zbog nepredviđenih okolnosti.

Samo na njima Dalekovod je zaradio 307 milijuna kuna. Tvrtka koje je opremala većinu autocesta s HAC-om je kasnije, mimo javnog natječaja, izravnom pogodbom ugovorila još 700 milijuna kuna poslova. Inače Dalekovod je član konzorcija u čijem je vlasništvu šibenski TLM koji se našao pod istragom zbog jeftine struje dobivene od HEP-a.
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene