Andrej Plenković (Foto: Patrik Macek/PIXSELL)
Andrej Plenković (Foto: Patrik Macek/PIXSELL)

Manjak prihoda planiraju pokriti iz naknade troškova izborne promidžbe na ime osvojenih zastupničkih mandata. Velikim gubitašem pokazala se i koalicija Milana Bandića, koja ima manjak od 2,2 milijuna kuna.


HDZ je u kampanji za prošle izvanredne parlamentarne izbore potrošio 3,16 milijuna kuna više nego je uprihodovao, stoji u financijskom izvještaju te stranke.

Sukladno Zakonu o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, HDZ je danas na svojim mrežnim stranicama objavio da su prihodi financiranja izborne promidžbe ukupno iznosili 10,409.165 kuna, od čega je 7,156.165 kuna bilo od donacija, a 3,253 milijuna iz vlastitih sredstava. Pritom je evidentirano 938 donacija od fizičkih i pravnih osoba.

Rashodi su iznosili 13.569.851 kuna i bili su za 2.016.354 kuna manji nego za prošle parlamentarne izbore u studenome 2015. godine. U HDZ-u navode kako će manjak prihoda od ukupno 3.160.685 kuna biti podmiren iz naknade troškova izborne promidžbe na ime osvojenih zastupničkih mandata.

Rok ostalima do srijede

Po dosad objavljenim izbornim troškovima, dobivenim donacijama i ostvarenom manjku zasad prednjači HDZ s potrošenih 10,4 milijuna kuna, no za konačan zaključak treba pričekati da svoja izvješća javno objave i Narodna koalicija i Živi zid, odnosno koalicija Jedina opcija, koalicija koju je vodio Živi zid, a koji imaju rok do srijede, 26. listopada do ponoći.

Po troškovima, iza HDZ-a i Koalicije za premijera je Most (2,2 milijuna), a slijede IDS (965 tisuća kuna), koalicija HDSSB-a i Konzervativaca (840 tisuća), Laburisti (676 tisuća) te SDSS (443 tisuće).

Koalicija za premijera zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića završila je kampanju za prijevremene parlamentarne izbore s manjkom od oko 2,2 milijuna kuna, pokazuje javno objavljeni Financijski izvještaj o financiranju promidžbe.

Milan Bandić (Foto: Igor Kralj/PIXSELL)
Milan Bandić (Foto: Igor Kralj/PIXSELL)

Ta koalicija, sastavljena od Stranke rada i solidarnosti BM 365, Novog vala, Narodne stranke - Reformista, HSS-a Stjepan Radić i Bloka umirovljenici zajedno, za izbore je 'uprihodovala' nešto manje od 1,5 milijuna kuna, a potrošila 3,7 milijuna, ostvarivši manjak od 2,2 milijuna kuna. Glavninu prihoda, odnosno 1,05 milijuna koalicija je dobila od donatora, ostatak su bila vlastita sredstva (430 tisuća kuna).

Najveći pojedinačni donatori bili su joj tvrtka Eurohandel iz Dumovca, koja je kroz tiskanje plakata donirala 50.537 kuna, te izborni kandidati Ljubo Jurčić s doniranih 30.000 kuna, Đuro Lubura s 28.990 i Ana Marija Bujas Čelan s doniranih 20.000 kuna.

Izlazak u svih dvanaest izbornih jedinica koaliciju je stajao 3,7 milijuna kuna, a najviše je investirano na kampanju u IX. i III. jedinici koje su 'nosili' Kristijan Kapović i reformist Radimir Čačić, gdje su izborni troškovi iznosili 535.000, odnosno 456.000 kuna. Koalicija je na izborima osvojila skroman broj mandata, samo dva, što znači da će joj i naknada za izborne troškove biti skromna, ukupno 170 tisuća kuna. (Hina/D.B.)