Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Projekt od 75 milijuna kuna

Gradnja kontra vjetra: Žila kucavica za turizam dobit će "štit" protiv olujne bure s Velebita

Aktualno Galerija Gradilište pristaništa Žigljen - 1 Gradilište pristaništa Žigljen - 1 Foto: DNEVNIK.hr Gradilište pristaništa Žigljen - 2 Gradilište pristaništa Žigljen - 2 Foto: DNEVNIK.hr Gradilište pristaništa Žigljen - 3 Gradilište pristaništa Žigljen - 3 Foto: DNEVNIK.hr +0 Gradilište pristaništa Žigljen - 4 Galerija 1/4 >>
Čim zapuše orkanska bura, trajekti koji plove linijom Prizna – Žigljen moraju čekati da se vrijeme smiri. Rekonstrukcijom i dogradnjom trajektnog pristaništa Žigljen, tvrde iz tamošnje Lučke uprave, to bi se uskoro moglo promijeniti. Grade se duže rive, ali i nasipi koji će obalu štititi od orkanskih naleta vjetra i valova. Više donosi reporterka Sanja Jurišić.

Trajektna linija Prizna – Žigljen spas je za mnoge vozače jer se radi o liniji koja povezuje Liku s Dalmacijom. Žila je kucavica za turizam, ali i svakodnevni život otoka Paga.

"Ovdje obično prođe više od milijun putnika godišnje i više od 300 tisuća vozila", rekao je Igor Vidas, v. d. ravnatelja Županijske lučke uprave Novalja.

Novo trajektno pristanište Žigljen nadograđuje se, kaže, kako bi se smanjile gužve, ali i kako bi se riješio problem olujne bure s Velebita koja nerijetko trajektu stane na put.

"Šupljim rampama se amortizira udarni val u obalu. Bit će udobnije pristajanje i po većem nevremenu", rekao je Vidas.

Bura, priznaju građevinari, usporava i radove. No, u godinu dana ipak je napravljena trećina posla. Izgradnja će omogućiti i uplovljavanje većih i duljih trajekata.

"Što je dodatno i vrlo važno za linijske brodare, dobivaju mogućnost sigurnog veza", rekao je Zvonimir Zubović, glavni nadzorni inženjer na gradilištu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna OBILJEŽEN DAN KRAVATE Poznati za Dnevnik Nove TV: "Kravata podrazumijeva civiliziranost, uljudbu, posebnost, pa čak i vjernost i ljepotu"

Pročitajte i ovo Petar Vuleta i Ivo Bogad OBLJETNICA ZLOČINA U LOVASU Potresna svjedočanstva preživjelih: "Rekli su nam da se uhvatimo za ruke i da kosimo nogama po toj djetelini. I onda je prva mina eksplodirala..."

Projekt je ovo vrijedan gotovo 75 milijuna kuna – 62 su stigla iz europske, a ostatak iz državne blagajne. Bagera ovdje više ne bi trebalo biti u kolovozu 2023. godine, za kada se planira dovršetak radova na novom pristaništu.

No, bilo bi dobro, kaže struka, da radovi uskoro započnu i na suprotnoj, senjskoj strani. Tako bi trajekti bez problema uplovljavali u obje luke, bez obzira na vremenske neprilike.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene