Cesta Solin-Klis počela se graditi još prije 25 godina, a u nekoliko je navrata gradnja bila prekidana. Nekoliko je godina bilo potrebno da se taj projekt ponovno pokrene, pa je 1999. godine bio izgrađen istočni dio ceste.
VIDEO Ova se cesta u Hrvatskoj gradila čak 25 godina!
Iako su investitori još 2008. godine najavljivali da će brza cesta Solin-Klis biti ubrzo gotova, to se dogodilo tek danas, nakon čega je svečano puštena u promet.
Riječ je o cesti koja je iznimno važna za grad Split i okolicu, jer ga spaja sa Zagorom i autocestom. Osim toga, spaja autocestu A1 kod Dugopolja s jadranskom turističkom cestom D8 i Splitom kao najvećim jadranskim središtem.
Cesta ima tri tunela i devet nadvožnjaka. Očekuje se da će smanjiti gužve koje se ljeti stvaraju zbog dolaska domaćih i stranih turista na obalu.
Ovoga ljeta je na istoj cesti otvoreno nekoliko poddionica brze ceste, nakon čega su se pravi radovi poprilično "zahuktali".
Godine gradnje
Cesta se počela graditi prije Domovinskog rata, tijekom kojega su radovi bili obustavljeni, a zatim je proces završetka ceste usporila i gospodarska kriza te poslovni problemi izvođača radova, splitske tvrtke "Konstruktor".
Hrvatske ceste su dale nalog poduzeću Hidroelektra-niskogradnja, koja je s Konstruktorom bila u poslovnoj udruzi, da preuzme nedovršene poslove, a kako "Konstruktor" nije htio napustiti gradilište, to se riješilo tek sudskim putem.
Skupa prometnica
Brza cesta Solin-Klis je izgrađena na teškom brdsko-planinskom terenu, pa čak 70 posto njene dionice čine objekti zbog kojih je cijena gradnje i opremanja prometnice po kilometru bila oko 55 milijuna kuna.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook
-
Iz minute u minutu
Milanović objavio kada će dati mandat Plenkoviću, prvi put mediji nisu pozvani na Pantovčak
-
uhićen je
Brutalan napad: Učenik (16) istukao profesora, ima frakture kostiju lica i glave
-
Sve se istražuje
Otkriven motiv ubojstva poznate grafičke dizajnerice: Zašto je ubojica majci dvoje djece prerezao vrat?