Uskrsni su blagdani i početak predsezone neslužbene brojke kažu 70 tisuća gostiju i 200 tisuća noćenja. Je li to dobar početak?
Pročitajte i ovo
Listopad u plusu
Niže cijene mamac za goste: Je li bolja Krka ili su bolje Plitvice?
Turizam naš svagdašnji
Hrvatska turistička zajednica hvali se dobrim brojkama: Počinje promocija za novu godinu
Vi brojte rezultate, a blagdani još nisu gotovi. Ono što je bitno za reći je to da je broj posjeta u očekivanim brojkama, no morat ćemo pričekati kraj mjeseca da kroz službenu statistiku vidimo prave brojke o tome koliko je zapravo gostiju ovih dana bilo na području Hrvatske. Ove je godine Uskrs bio prilično rano, čak tri tjedna prije nego prošle godine, tako da, ako gledamo samo Uskrs, očekujemo da će biti od 10 do 15 posto manje posjetitelja jer su zimski centri još uvijek otvoreni. Mnogi su još uvijek na skijanju te zbog produžene skijaške sezone, nisu došli na Jadran.
Stalno se hvalite uspjesima kampanje 365, koje je konkretne rezultate dala?
U prosincu 8 posto više noćenja, u siječnju je zabilježeno 19 posto, a veljača je donijela 15 posto više noćenja. Kroz nekoliko dana imat ćemo i rezultate za ožujak. Oko programa 365 imamo jako dobru klimu. Uključio se veliki broj regionalnih i lokalnih razina prvenstveno su na svojim podrućjima kreirali nove proizvode i na istoj smo liniji u snažnoj promidžbi Hrvatske izvan ljetne turističke sezone. Milsim da je to jako dobar početak.
VIDEO 3 kruzera uplovilo u dubrovačku luku
Hoćemo li mi snižavati cijene kako bismo bili konkurentiji?
Za to pitate krivu osobu, jedino na što nemam utjecaj su cijene i komercijalni uvjeti, a tu je primarni sektor na razini svojeg zadatka i oni će ocijeniti kada će za to biti najbolji trenutak. Trebamo razviti bolje proizvode kako bi ih što bolje mogli prodati, a ne snižavati cijene.
Svake godine brojimo dolaske i noćenja - ali to ne znači nužno i veći prihod jer ispada da turista imamo više, ali zapravo ne troše koliko turistički stručnjaci procijene - ispada da i dalje nemamo kvalitetnu ponudu?
U protekle tri godine i prihodi i fizički promet ponovno raste. U tri mandata ove Vlade, turistički prihodi u protekle tri godine porasli su 12 posto. U odnosu na proteklu godinu zabilježen je rast od 2,8 posto. Jedino sustavno ulaganje, jedino destinacijski menadžment, uključenost svih sudionika javnog i privatnog sektora rezultira konkurentnošću. To i radimo. Neke destinacije to rade bolje, neke bi to mogle raditi brže, imaju bolju resursnu osnovu, a treće će to usjeti nadoknaditi kroz neko vrijeme.
Kroz razne poticajne mjere uloženo je u sektor turizma dosta novca - što je s velikim projektima koje su i na Vladinom popisu strateških investicija - ima li tu što novo?
Na sljedeću sjednicu Vlade ide natječaj za projekt Kupari. Kupare koje smo se potrudili protekle dvije godine upakirati u jednu atraktivnu investicijsku mogućnost za investitore gdje smo kompleks Kupara, kroz jedan natječaj u kojem dajemo tri vrste koncesije i sve to na dugi rok, točnije 99 godina. Interes investitora je tu i sad ono što slijedi je oglašavanje, nakon pozitivne odluke Vlade, a onda 2 ili 3 mjeseca roka da se investitori pripreme i daju svoje obvezujuće ponude.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook