Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Razgovor za Dnevnik.hr

Poznata farmaceutkinja o kremama kućne proizvodnje: 'Ja se toga bojim'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kako je biti poduzetnik u Hrvatskoj, koji bi savjet dala mladima i bi li za kremu za lice dala 250 kuna - razgovarali smo s magistricom farmacije, vlasnicom uspješnog hrvatskog branda prirodne kozmetike i ambasadoricom ženskog poduzetništva u Hrvatskoj - Vlastom Pojatina.

Prošla je 21 godina od kada je mr ph Vlasta Pojatina u prizemlju svoje kuće pokrenula Olival - sada već poznati brand prirodne kozmetike koji je osmišljen, proizveden i dizajniran u Hrvatskoj. Početak je bio težak i skroman, a danas njezina tvrtka na tržištu ima više od 90 proizvoda za koje koriste dosta sirovina iz našeg podneblja, a sve se razvilo na starim farmaceutskim recepturama.

Biti poduzetnik u Hrvatskoj

Pročitajte i ovo Djeca u vrtiću Virusi se brzo šire Kako smanjiti broj bolesne djece? ''Četiri su najvažnije stvari, a ovo treba djecu posebno naučiti" Muškarcu u mozgu pronašli parazita bizaran slučaj Mjesecima patio od migrene, snimke mozga otkrile u čemu je problem: Za sve je kriv jedan obrok

Iako je i Vlasta na svojim počecima siguran posao u ljekarni zamijenila riskantnim pokretanjem vlastitog biznisa, priznaje da je mladima danas ipak malo teže nego njoj prije 20 godina. 'Prije 20 godina smo mi imali nekakvu dodatnu energiju, nekakav poduzetnički nagon u sebi i željeli iskoristiti prilike koje su nam se tada pružale. A danas je velika konkurencija, puno je ljudi koji kreću u nove poduzetničke priče i od 100 raznoraznih ideja samo mali broj se realizira', pojašnjava Pojatina.

Moćan tekući jelovnik za čišćenje kože u samo 24 sata

Savjet mladim poduzetnicima

Ipak, ova poznata farmaceutkinja optimistična je i budućim mladim poduzetnicima savjetuje da rade ono što znaju i vole. 'Da ne idu preko granica mogućeg ali da moraju imati na umu da nakon prve ideje to sve može trajati duže. Da ne odustaju tako lako i neka se ne šire na velika područja nego na ono što dobro znaju', kaže magistrica koja je s nama podijelila i najbolji savjet koji je ikad dobila: 'Da ne slušam savjete nego da pratim svoju intuiciju. Jer ne može se nitko staviti u vašu kožu i znati s kojim se sve problemima susrećete'.

Koliko je u poduzetništvu potrebno strpljenja i upornosti govori i činjenica da se na jednoj kremi može raditi i po nekoliko godina. 'Ja sam na svojoj liniji 'Smilje' radila nekoliko godina. Primjerice 'Čarobno suho ulje sa zlatnim česticama' smo radili sigurno godinu dana. Sve zavisi o tome koliko imate iskustva i znanja takvih i sličnih formulacija.'

Kreme kućne proizvodnje

Olival jedini na ovim područjima ima certifikat Natrue. To je jedan od najstrožih kontrolnih mehanizama za proizvođače prirodne kozmetike i proizvodi s tim certifikatom ne smiju se izlagati nikakvim vrstama zračenja niti se smiju testirati na životinjama. Ne sadržavaju sintetičke boje i mirise, naftne derivate ni silikonska ulja. A što s kremama koje sve više zaljubljenici u prirodno i zdravo proizvode u svojim kuhinjama i prodaju najčešće putem Facebooka? 'Ja se toga jako bojim jer je tu potrebna kontrola kvalitete sirovina, kontrola završnih proizvoda, kontrola koncentracije kapi eteričnih ulja koje isto tako mogu biti jaki alergeni. Znači nije baš jednostavno napraviti nešto što bi bilo neškodljivo, a ne govorim o tome da bude i učinkovito. Bitno je napraviti nešto neškodljivo, a onda je iduća stepenica tek učinkovitost koja se egzaktnim dokazima mjeriti.

10 iznenađujućih tajni najvećih diva svih vremena

Skupocjene kreme - da ili ne?

Koliko biste vi osobno, s obzirom da ste farmaceut, dali najviše novaca za hidratantnu kremu s obzirom da na tržištu postoje i one od nekoliko tisuća kuna? 'Ja osobno nikad ne bi toliko dala za kremu. Ni 250 kuna. Nikako, žao mi je ali takav je moj pristup. Bolje nešto prirodno nešto što ćete koristiti duži period i stvarati jedan učinak na koži koji je dugotrajan. Nema svemirske kreme koja će vama rješiti sve probleme. Takva se još nije napravila', iskrena je magistrica Pojatina.

Tvrtka Olival u 20014. bilježi rast od 14.5%. Zapošljavaju sve više stručnjaka i šire se na tržista u regiji poput Slovenije, BiH i Srbije. 'S prirodnim sastavnicama proizvoda vi ne možete brzo postići učinak. Potrošnja maslinovog ulja u prehrani vam primjerice dugoročno stvara jednu kvalitetnu bazu za zdrav život. Tako je i u primjeni prirodne kozmetike - dugoročno ste u dobiti', kaže Pojatina koja svoj dobro uhodani i uspješan biznis uskoro predaje u ruke mlađem naraštaju. 'Postepeno ja odlazim i prepuštam sve mladima koji su vrijedni i pošteni'.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  


 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene