277246
277246
277246
277246
277246

Upoznajte savršenstvo - LaFerrari

  • , 06.03.2013., 00:00
  • Autor:
  • komentara

Ovo je novi LaFerrari, željno iščekivani limitirani model s oznakom Propetog konja koji će se proizvesti u tek 499 jedinica.

 
 
 
 
Fotografija je uklonjena radi isteka prava korištenja
Fotografija je uklonjena radi isteka prava korištenja

Napokon je došao i taj dan. Predstavljen je LaFerrari, nasljednik legendarnog Enza. Ovo čudo od tehnologije rezultat je dugogodišnje suradnje tvornice i njenih inženjera i Scuderia Ferrari F1 tima a rezultiralo je rješenjem koje promiče Ferrarijeve temeljne vrijednosti – performanse i uzbuđenje u vožnji. Najveća novost je hibridni pogonski sklop koji je malo remek djelo auto industrije. Fernando Alonso i Felipe Massa imali su aktivnu ulogu u cijelom razvojnom procesu ovog novog, najjačeg i najmodernijeg Ferrari modela ikada!

Arhitektura LaFerrari modela bio je prvi izazov za inženjerski tim Propetog konja u samoj fazi planiranja dizajna automobila. Cilj je bio postići idealnu raspodjelu mase i kompaktan međuosovinski razmak unatoč dodatnom teretu hibridnog pogonskog sustava.

Šasija LaFerrari modela izrađena je od čak četiri različite vrste karbonskih vlakana izrađenih od više slojeva karbona obrađenih posebnim strojnim tehnikama izlaganja velikom pritisku i temperaturama za što je bio zadužen trkaći odjel talijanskog brenda. Trkaći odjel za tu je šasiju koristio isti dizajn i proizvodne metode koje koriste i za svoje bolide Formule 1.

LaFerrari prvi je automobil u povijesti legendarnog talijanskog brenda koji će pogoniti HY-KERS sustav. Konvencionalan motor koji čini dio ovog hibridnog pogonskog sustava i sam je vrhunski proizvod istraživanja i razvoja agregata, a V12 jedinica sa svojih 6.262 cc zapremnine dostavlja 800 KS dok se mjerač okretaja zaustavlja na 9.250 o/min što je rekordan rezultat za motor ovakve zapremnine. Ovaj V12 motor uparen je s dva elektromotora ukupne snage 163 KS što mu daje kombiniranu izlaznu snagu od sveukupno nevjerojatnih 963 KS.

Ukupni okretni moment od preko 900 Nm koji je na raspolaganju već pri niskim okretajima na račun elektromotora omogućio je inženjerima da optimiziraju performanse konvencionalnog motora s unutarnjim sagorijevanjem pri višim okretajima, čime je omogućeno kontinuirano dostavljanje izuzetne snage kroz cijeli raspon broja okretaja.

Brojke su nemilosrdne: za ubrzanje od 0-100km/h potrebno mu je manje od 3 sekunde. Od 0-200 km/h postiže za manje od 7 sekundi dok ubrzanje do 300 km/h traje 15 sekundi . Maksimalna brzina iznosi okruglih 350 km/h. Strašno!

Hibridni sustav osim konvencionalne V12 jedinice sačinjavaju i dva elektromotora razvijena u suradnji s Magneti Marelli. Elektromotori su popraćeni paketom baterija pričvršćenim za podnicu šasije koji se sastoji od ćelija proizvedenih u Scuderia Ferrari odjelu gdje se proizvodi i KERS sustav za F138. Stručnost inženjera iz Scuderia Ferrari odjela omogućila je značajne uštede u masi i veličini pojedinačnih komponenti pri čemu baterije teže tek 60 kg dok kompletan HY-KERS sustav teži samo 140 kg.

Baterije se pune na različite načine: prilikom kočenja (čak i prilikom jačeg kočenja i aktivacije ABS-a) i svaki put kad V12 motor proizvede više okretnog momenta nego što je potrebno kao npr. prilikom prolaska kroz zavoje. U potonjem slučaju, umjesto da se šalje na kotače, višak okretnog momenta konvertira se u energiju i skladišti u baterije. Elektromotori su upareni s F1 mjenjačem s dvije spojke što doprinosi optimalnoj raspodjeli mase ali i povećava učinkovitost potrošnje energije obzirom da je okretni moment trenutačno dostupan za slanje kotačima i obrnuto od kotača prema elektromotoru za dodatno punjenje.

Aktivna aerodinamika, naravno, također ima ključnu ulogu obzirom da omogućava da se konfiguracija automobila u potpunosti može podesiti da bi LaFerrari pružao takve izuzetne performanse. Cilj inženjera bio je da dostave najviši mogući stupanj aerodinamičke učinkovitosti ikada postignute kod bilo kojeg cestovnog automobila, s koeficijentom otpora zraka od skoro 3 Cd a sve je to testirano i uglađeno u zračnom tunelu Ferrari tima Formule 1.

Ekstremni performansni potencijal automobila zahtijevao je i drugačiji odabir guma pri čemu su se inženjeri odlučili sprijeda namontirati 265/30 R 19 Pirelli P Zero gume dok su straga također Pirreli P Zero gume ali većih dimenzija, 345/30 R 20. Za kočenje se brinu ogromni karbonsko keramički Brembo diskovi dimenzija 398x36mm na prednjoj i 380x34mm na zadnjoj osovini.

Za stilski dojam LaFerrari limitiranog hibridnog modela zaslužan je Ferrarijev dizajnerski tim na čelu s Flavijem Manzonijem koji je na LaFerarriju radio u bliskoj suradnji sa samim inženjerima ne bi li naglasio povezanost forme i funkcije. Rezultat je ekstreman i inovativan dizajn koji i dalje odražava bogatu tradiciju talijanskog brenda što je najočiglednije gledajući s boka. Bočni profil automobila karakterizira strmo spuštajući nos i vrlo niski poklopac motora koji naglašava mišičave lukove kotača što je jasan podsjetnik na fenomenalno raskošne Ferrarijeve sportske prototipove iz 1960-ih godina.

Karoserija LaFerrari modela dobila je umjetnički tretman na koji je uvelike utjecalo iskustvo inženjera iz tima Formule 1 vezano za aerodinamička svojstva automobila a stražnji kraj nedvojbeno ukazuje da se radi o beskompromisno sportskom automobilu.

U unutrašnjosti se smjestio novo-dizajniran upravljač sa svim glavnim komandama i polugama za promjenu stupnjeva prijenosa koje su duže i ugodnije za korištenje. Specifično oblikovan središnji greben udomljuje funkcije F1 mjenjača a cijeli interijer zapravo je više od svega inspriran trkaćim automobilima i pritajenim luksuzom.

Ferrari je službeno potvrdio da će napraviti samo 499 jedinica LaFerrari modela. Većina automobila već je prodana a za ovo savršenstvo trebate odvojiti 1.3 milijuna eura. Remek djelo auto industrije!

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.

Dnevnik.hr na Facebooku

 
 


DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se