Kupnja limenog ljubimca nije lak zadatak, posebice kada je budžet ograničen…


Uzmemo li za početak povijesti motornih vozila 1885. godinu, kada je Karl Benz predstavio svoj patent, automobili su dio naše svakodnevice više od 130 godina. I dok su s jedne strane entuzijastima najvažnija sporedna stvar na svijetu, većini imaju jednako značenje kao i mobitel ili laptop te služe isključivo za prijevoz od točke A do točke B. Potaknuti tom mišlju donosimo vam 10 automobila koji svoj zadatak obavljaju na očekivanoj razini, no po najpovoljnijim uvjetima na tržištu.

10. Mitsubishi Space Star
Ulazni model japanskog proizvođača pogonjen benzinskim 1,0-litrenim motorom s 80 KS jedan je od najdostupnijih modela na našem tržištu, no na našoj je strogoj ''budget'' listi s cijenom od 78.900 kuna dohvatio posljednje mjesto.

9. Citroën C1
PSA grupacija u prodaji nudi dva modela iz A segmenta – Peugeot 107 i Citroën C1. U Hrvatskoj je dostupan isključivo potonji koji se s klima uređajem, audio sustavom i LED dnevnim svjetlima može dobiti za 78.247 kuna.

8. Fiat Panda
Pomalo zaboravljeni talijanski model legendarnog imena, osim što se s 14 pretinaca u unutrašnjosti ističe praktičnošću i prostranošću, dolazi i s vrlo privlačnom cijenom od 76.824 kune.

7. VW up!
Trovratni modeli u najmanjoj klasi automobila izgledaju atraktivnije od verzija s petorim vratima, a štede i novac. U slučaju up!-a s 1,0-litrenim motorom snage 60 konja to je razlika od 3.448 kuna u korist izvedbe s manje vrata, koja u konačnici košta 74.396 kuna.

6. Hyundai i10
Veličina prtljažnika od 252 l najveći je adut malenog Hyundaija jer time drži prvo mjesto u klasi, a uz to može se pohvaliti i bogatom serijskom opremom koja se između ostalog sastoji i od sustava nadzora tlaka u gumama, automatskog zaključavanja vrata u vožnji, vozačkog sjedala podesivog po visini i klime. Sve po cijeni od 72.990 kuna.

5. Dacia Logan
Kakav bi to bio popis najjeftinijih modela kada se na njemu ne bi našao barem jedan Dacijin model. Peto mjesto pripalo je Loganu za koji je u početnoj verziji potrebno izdvojiti 70.900 kuna, a koji je uvjerljivo najveći automobil u našem izboru te time i najprostraniji.

4. Suzuki Celerio
Proizvođač poznat po svojim modelima skromnih gabarita Hrvatsku je osvojio novom Vitarom, a u dvorištu ima još dva aduta - Ignis i Swift, čime su neki modeli, poput Celerija javnosti prošli ispod radara. Minijaturni Suzuki dolazi s 1.0 benzincem koji ima 68 KS i proizvodi svega 99 g/km CO2, za što traži pristupačnih 70.858 kuna.

3. Toyota Aygo
Iz redova automobilskog giganta dolazi nam otkačeni Aygo. Najmanji Toyotin model dostupan je po cijeni od 70.600 kuna za što se dobije cijeli niz sigurnosnih sustava, HAC pomoć pri uspinjanju uz strminu, nadzor tlaka u gumama, LED dnevna svjetla te još mnogo toga. U ponudu je uključena 5-godišnja garancija.

2. Dacia Sandero
S obzirom da je Dacia jedina marka koja je na naš popis uspjela uvrstiti dva modela, moramo joj dati titulu ultimativnog bagatelnog proizvođača. Uz već spomenutog Logana Rumunji nude i manji Sandero koji je 1.000 kuna jeftiniji (69.900 kn), a dolazi s jednakim 1,0-litrenim SCe benzincem sa 73 KS.

1. Renault Twingo
Vjerujemo da su mnogi na prvom mjestu očekivali Dacijin model, no Renault, pod čijim je vlasništvom rumunjski proizvođač, odlučio je pokazati tko je glavni te na tržište plasirao treću generaciju Twinga, čija je cijena od 68.900 kuna jednostavno nenadmašna. Navedena cifra kupuje uistinu drugačiji automobil koji dolazi sa stražnjim pogonom te motorom smještenim straga, a ako uzmemo u obzir ljetnu akciju „Staro za novo“ dodatno se može uštedjeti 7.500 kuna.

ZAKLJUČAK
Navedene cijene su službeni podaci proizvođača preuzeti iz cjenika na dan objave članka i uključuju PDV te trošarine. Prodavači svakog mjeseca nude posebne cijene, niže od navedenih te posebne uvjete financiranja. S obzirom na uvjete financiranja cijene mogu varirati, pa time u konačnici biti i veće od navedenih u ponudama. Stoga pri ugovaranju leasinga ili kredita ne ustručavajte se pitati prodavače i provjeriti više puta sve stavke poput učešća i kamatnih stopa.