Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Stigao novi Range Rover Sport

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Potpuno novi Range Rover Sport ovih je dana službeno predstavljen na New York Auto Showu.

Biti će to najbrži, najagilniji i najdinamičniji Land Rover ikada, tvrde predstavnici legendarnog brenda. Manhattan je izgleda bio savršeno mjesto za ovu svjetsku premijeru obzirom da je SAD najveće tržište Range Rover Sporta u svijetu a šire područje New Yorka je najjače tržište u svijetu općenito.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Nova generacija Range Rover Sporta razvijana je usporedo s Range Roverom a dostavljati će izuzetno dobre dinamične vozne karakteristike na popločenim površinama kao i istinske Land Rover all-terrain sposobnosti. Tehnološki napredan Range Rover Sport predstavlja asertivan i moćan vanjski izgled, luksuzno opremljen interijer i praktičnost i fleksibilnost koju pruža opcija trećeg reda sjedala (5+2) za povremeno korištenje.

Nova generacija je tek 6.35 cm duža od svog prethodnika. Ukupne dužine od 485.14 cm kraći je od mnogih limuzina srednje klase čime omogućava bolje manevarske sposobnosti i lakše parkiranje. Međuosovinski razmak koji je 17.8 cm duži nego prije omogućava više prostora u unutrašnjosti i lakši ulazak za putnike na stražnjim sjedalima. Novi Range Rover Sport također je 15 cm kraći i 5.5 cm niži od novog Range Rovera na kojem se temelji. Zahvaljujući aluminijskom 'dizajnu', novi Range Rover Sport izgubio je čak 420 kilograma na masi.

Za maksimalnu personalizaciju, novi Range Rover Sport nudi razne individualizacijske opcije svojim kupcima. Proširena ponuda opreme uključuje mogućnost usklađivanja interijera prema boji s višebojnim dizajnom dok je za vanjski izgled dostupan cijeli niz alu-naplataka dimenzija od 19 do 22 inča.

Zahvaljujući Land Roverovom iskustvu u svladavanju najžešćih klimatskih uvjeta i voznih površina, novi Range Rover Sport razvijen je s ciljem da postigne sposobnost vožnje na svim zamislivim terenima s krajnjim samopouzdanjem i mirnoćom.

Terrain Response sustav razvio je mali tim stručnjaka iz Land Rovera, a dolazio je s automatskim podešenjem koje radi uz pomoć sofisticiranih sustava za analizu postojećih voznih uvjeta i automatski odabire najprimjereniji program za određeni teren. Osiguravanjem da vozilo uvijek koristi optimalan način rada, novi sustav može u potpunosti automatski vršiti prijelaz na jedan od pet dostupnih podešenja: General, Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts i Sand/Rock/Crawl. Poput prethodne dvije generacije Terrain Response sustava, svako podešenje optimizira vozne sposobnosti i trakciju prilagođavajući se odazivu motora, mjenjača, diferencijala i šasije da bi odgovorio na potrebe koje nameće određeni teren.

Dok radi automatski, Terrain Reponse sustav također pruža vozaču dodatne savjete ako npr. treba povisiti vozilo na off-road visinu vožnje, što se naravno događa nakon što je sustav izračunao da za to postoji potreba.

Glavni programski inženjer za Range Rover Sport, Stuart Firth, objašnjava to na sljedeći način: ''Land Roverov Terrain Response sustav omogućava čak i manje vještim vozačima da u potpunosti iskoriste puni potencijal ovog sustava uvjereni da će vozilo biti optimalno konfigurirano svaki trenutak njihove vožnje.''

Land Rover Terrain Response sustav dolazi u kombinaciji sa inovativnim pomoćnim sustavima poput Hill Descent Control (HDC) sustava, Gradient Release Control (GRC), Hill Start Assist (HSA), Dynamic Stability Control (DSC), Electronic Traction Control (ETC) i Roll Stability Control (RSC) sustava. Sustavi za kočenje i stabilnost još su kvalitetniji uz pomoć najnovijeg Boschovog 6-klipnog kočionog modulatora koji dostavlja brži i precizan odaziv i mekši i tiši rad.

Novi Range Rover Sport nudi mogućnost odabira između dva inteligentna stalna 4x4 sustava koji svaki omogućava vozaču izvanrednu trakciju i na najizazovnijim površinama.

Potpuno novi Range Rover Sport nudi izbor između novog 3.0-litrenog V6 motora sa superpunjenjem koji dostavlja 340 KS i moćnog 5.0-litrenog V8 također sa superpunjenjem koji dostavlja 510 KS a pogoni Range Rover Supercharged model.

Potonji 5-litreni V8 motor sa superpunjenjem koji dostavlja 510 KS zadržava svoju poziciju kao sam vrh ponude Range Rover Sport modelske linije. Sa obiljem snage i okretnog momenta na raspolaganju, performanse se očituju u vremenu ubrzanja od 0-100km/h od 5.0 sekundi što je za 0.9 sekundi bolji rezultat od prethodne verzije. Ovakve fantastične performanse prati i pravi sportski zvuk koji proizvodi posebno tuniran ispušni sustav i zvučni pojačivač na usisnom sustavu.

Novi V6 motor sa 340 KS dostavlja obilan okretni moment dostupan u cijelom rasponu broja okretaja garantirajući tako samopouzdane performanse na izvanredno ugodan i uglađen način s još učinkovitijom potrošnjom. Ovaj motor postavljen na nagibu od 90 stupnjeva temelji se na Land Roverovom 5-litrenom V8 motoru, a ova nova V6-ica ima inovativan sustav balansa mase koji osigurava izuzetno mekan i glatki rad. Novi V6 motor sa superpunjenjem koji u Range Rover Sportu dostavlja 340 KS brži je od prethodnog modela s 375 KS iz 5-litrenog V8 motora, te do 100 km/h ubrzava za 7.1 sekundu.

Novi Range Rover Sport na europskom će se tržištu pojaviti i s 3.0-litrenim SDV6 dizelskim motorom sa 290 KS dok će se ponuda agregata dodatno proširiti početkom 2014. godine s dodatkom dodatna dva dizelska motora, 3.0-litrenim TDV6 motorom sa 255 KS i 4.4-litrenim SDV8 motorom sa 340 KS. U Land Roveru kažu da će kasnije tijekom sljedeće godine uvesti i potpuno novu hibridnu dizelsku varijantu.

Oba motora koja dolaze s novim Range Rover Sport SUV-om uparena su s naprednim i elektronički kontroliranim ZF 8HP70 8-stupanjskim automatskim mjenjačem koji su Land Roverovi inženjeri posebno prilagodili da pruža izuzetno mekane promjene s nevjerojatno brzim odazivom i izvanredno učinkovitom potrošnjom goriva. S osam blisko raspoređenih prijenosnih omjera, promjene stupnjeva prijenosa gotovo su neprimjetne pri čemu se svaka promjena stupnja odvija u tek 200 milisekundi.

Range Rover Sport uz takav performansni potencijal ima i moćan kočioni sustav sa 6-klipnim Brembo ultra-lakim prednjim kočionim kliještima (kod 5-litrenog motora sa superpunjenjem). Velikodušno dimenzionirani kočioni diskovi promjera 380mm sprijeda i 365mm straga tj. 350mm sprijeda i 350mm straga kod V6 modela, smještaju se iza 19-inčnih naplataka te pružaju izuzetan kapacitet podnošenja termalnih opterećenja i nude izvanrednu kočionu snagu.

►►►   Dame i gospodo - ovo je novi Range Rover

►►►   Legendarni Defender u posebnom izdanju

Novi Range Rover Sport nudi i klizni panoramski stakleni krov koji se proteže cijelom dužinom krovišta te je znatno veći od onog na prethodnom modelu. Novi stakleni krov izrađen je na način da se maksimalno proteže u širinu i dužinu bez ikakvih neprivlačnih potpornih struktura te tako omogućava neometan pogled prema van i dodatan prostor u visinu za putnike.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

 

 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene