Bavarski M odjel ponovno se pobrinuo za najekstremniju izvedbu serije 5, sad već šesta generacija M5 modela najveće novosti donosi u pogonskim mogućnostima...


Već nekoliko puta smo to rekli, a možemo još jednom i ponoviti – uživamo promatrati nadmetanja automobilskih proizvođača, a to je posebno izraženo u slučaju njemačkog “svetog trojstva“. Najnoviji prikaz moći ovaj put stiže iz Münchena, no brojnost ''konja'' pod poklopcem motora više nije jedino što fascinira kod ovakvih modela.

Koliko je novi BMW M5 snažniji od prethodnika?

Predstavljena G30 generacija u M izvedbi raspolaže s točno 40 KS više nego prethodna F10 inačica. Preciznije, pričamo o brojkama od 600 KS i 750 Nm iz 4.4-litrenog V8 bi-turbo motora, koji je doživio značajne promjene kod inženjera iz M odjela u odnosu na prethodni model. Razvijeni su novi turbopunjači, unaprijeđena je efikasnost hlađenja motora, a povećan je tlak ubrizgavanja goriva, što u konačnici također doprinosi značajnom rastu snage i momenta. Za prijenos tolike snage na kotače brinut će se 8-stupanjski M Steptronic automatski mjenjač, on igra također veliku ulogu kada pogledamo ubrzanja M5 (0-100 km/h - 3,4 s, 0 - 200 - 11,1 s). Najveća brzina ograničena je na 250 km/h, no doplatom M Driver paketa novi maksimalac iznosi 305 km/h.

Postaje li BMW M5 broj 1 među svojim vječitim rivalima?

Ogromnih 600 KS u M5 bar za sada (dok se ne predstavi Competition paket) nisu dovoljni za tron u pogledu snage, tamo već neko vrijeme caruje Mercedes sa svojom AMG E63 S inačicom od 612 KS. Rival iz Ingolstadta, Audi RS6 donosi 560 KS, dok u svome Performance izdanju nudi 605 KS iz 4.0-litrenog TFSI V8 motora, a početkom iduće godine najavljena je i nova generacija.

Zar je stvarno M5 izgubio zauvijek pogon na stražnje kotače?
Nije, vozač će imati mogućnost odabira pogona. Upravo je to najveća novost, do nedavno nezamislivo sad je postalo stvarno moguće, BMW M5 dobio je xDrive, pogon na sve kotače kojeg su Bavarci hrabro već prozvali najboljim u segmentu. Taj sistem djelovat će s aktivnim M diferencijalom i vozaču će ponuditi nekoliko mogućnosti (2WD, 4WD i 4 WD Sport), uključujući i opciju pogona na zadnje kotače uz standardne programe vožnje Efficient, Sport i Sport Plus. Dakle, zabave u vožnji zasigurno neće nedostajati.

Vrući metal: BMW M5

Hoće li biti upadljiviji na cesti od standardne BMW serije 5?
Bez ikakve sumnje. Novi M5 standardno se isporučuje na 19 colnim kotačima, dok će među kupcima zasigurno biti popularniji 20 colni naplatci koji dolaze uz doplatu. Izgled je ostao agresivan, a najveće razlike su vidljive na prednjem i stražnjem braniku, na čijem se difuzoru ističu prepoznatljive četiri ispušne cijevi. Još jedan detalj koji će ukazati na to koliko je M5 ekstreman su i keramičke kočnice, koje dodatno smanjuju masu automobila za 23 kg.

Unutrašnjost je poznatog izgleda naglašena s nekoliko elemenata, poput M Sport volana, izrazito profiliranih sjedala presvučenih kožom, a u oko još najviše upada izmijenjeni izgled ručice mjenjača daju naslutiti o kakvom se monstrumu ovdje zapravo radi. Svjetsku premijeru BMW M5 imat će uskoro u Frankfurtu, a u Njemačkoj će početna cijena biti 117.900 eura uz prve isporuke tek na proljeće. Također, kupcima će biti dostupna i 19.500 eura skuplja, limitirana M5 First Edition izvedba u "Frozen Dark Red " boji s crnim 20 colnim naplatcima. Osim što će biti proizvedeni u svega 400 primjeraka i što će svaki primjerak dobiti vlastitu pločicu s rednim brojem, ponudit će drugačija sportska sjedala, kao i piano lak umjesto standardnog aluminija u interijeru. Tko će dočekati to proljeće...