Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nove tehnologije

Novost kod hibrida - automobili s krovištem od solarnih panela

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ford je na međunarodnom sajmu elektronike u Las Vegasu predstavio novi konceptni automobil C-MAX Solar Energi opremljen s krovištem od solarnih panela.

SunPower Corporation, tehnološki partner Forda u području primjene solarne energije od 2011. godine, predstavio je visoko-učinkovite solarne ćelije za krovište novog Ford C-MAX Solar Energi koncepta. Ovaj zanimljiv koncept zapravo je plug-in hibrid s paketom baterija koje se osim standardne električne utičnice može puniti i preko izvora solarne energije.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Zbog dužeg vremenskog perioda potrebnog za apsorpciju dovoljne količine energije da bi se u potpunosti napunile baterije ovog plug-in hibrida, Ford se pak okrenuo Tehnološkom fakultetu Sveučilišta u Georgiji ne bi li pronašli način da pojačaju apsorpciju solarne energije kako bi ovaj solarni hibrid bio održiva opcija za svakodnevnu vožnju.

Istraživači su razvili solarni koncentrator koji koristi posebnu Fresnel leću da bi usmjerio sunčevu svjetlost prema solarnim ćelijama i povećao apsorpciju svjetlosti za čak osam puta. Fresnel je kompaktna leća izvorno razvijena za korištenje u svetionicima. Koncepcijski sličan povećalu, ovaj sustav koji još uvijek čeka patentiranje prati kretanje sunca s istoka prema zapadu i svaki dan izvlači isto onoliko energije iz sunca putem posebnog koncentratora koliko bi se dobilo četverosatnim punjenjem baterija tj. 8 kW.

S potpuno punim baterijama, Fordov C-MAX Solar Energi koncept trebao bi imati isti ukupan domet kao i konvencionalan C-MAX Energi plug-in hibrid, drugim riječima oko 998 km, uz maksimalnih 35 km autonomije koristeći isključivo električnu energiju.

Vozilo ipak i dalje ima utor za punjenje te se može puniti na stanicama za punjenje putem kabla i utičnice tako da vozači još uvijek mogu baterije puniti preko električne mreže ako to požele. Potrošnja u hibridnom modu iznosila bi oko 2.17 l/100km u gradu.

Nakon predstavljanja na CES sajmu elektronike u Las Vegasu, Ford i Georgia Tech početi će testirati automobil i istražiti kako se vozilo ponaša u raznim stvarnim uvjetima. Ishod tih testova pomoći će Fordu da utvrdi postoji li mogućnost serijske proizvodnje.

Novi S-MAX paziti će na vaše zdravlje

Iskorištavanjem obnovljive sunčeve energije preko sustava solarnih panela na krovištu automobila, novi C-MAX Solar Energi koncept ne ovisi o tradicionalnim električnim mrežama za opskrbu električnom energijom. Interni podaci iz Forda ukazuju da bi sunčeva energija mogla pokrivati i do 75 posto svih potreba za energijom tijekom svih vožnji prosječnog vozača solarnog hibridnog vozila. To bi moglo biti iznimno važno za mjesta gdje su električne mreže nešto slabije razvijene, nepouzdane ili pak preskupe.

Pozitivan učinak na okoliš uvođenja modela poput Fordovog C-MAX Solar Energi koncepta mogao bi biti prilično značajan. Godišnje emisije CO2 i drugih stakleničkih plinova koje proizvodi prosječan vlasnik automobila mogao bi se svake godine smanjiti za čak četiri metričke tone.

Kad bi svako dostavno i putničko vozilo koristilo tehnologiju kakvom se koristi Ford C-MAX Solar Energi koncept, godišnje emisije stakleničkih plinova mogle bi se smanjiti za oko 1 milijardu metričkih tona.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene