Obavijesti Video Pretražite Navigacija
362 KS i 570 Nm

Napokon je stigla konačna verzija hibridnog sportaša iz Bavarske – ovo je BMW i8

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Došao je i taj trenutak. Predstavljen je serijski proizvodni BMW i8, drugi model iz nove BMW-ove linije modela pod oznakom ''i''.

Prvi plug-in hibrid iz BMW Grupe i najinovativniji sportski automobil u svijetu danas najbolje se može opisati kao pravi sportski automobil budućnosti. Utjelovljenje svih BMW-ovih tradicionalnih karakteristika poput nenadmašnog užitka u vožnji, vrhunske kvalitete izrade i luskuznog karaktera u novom BMW i8 predstavljeno je u okvirima novog imperativa današnjice a posebice budućnosti – u okvirima održivosti.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom Slika nije dostupna VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju

Ovaj četverosjed s LifeDrive arhitekturom posebno razvijenom za BMW i modele donosi inovativan dizajn karoserije i doista vizionarski dizajn interijera koji zajedno pružaju doista intenzivno i uzbudljivo vozno iskustvo.

Putnička ćelija izrađena je od karbonom ojačane plastike (CFRP) dok su pogonski sustav, visoko-voltažne baterije, šasija i strukturalni funkcionalni elementi ugrađeni u aluminijski Drive modul. Ukupna masa tako se zaustavila na 1.490 kg, koeficijent otpora zraka iznosi 0.26 dok je gravitacijsko središte vrlo nisko (ispod 460 mm), te je osigurana dobro uravnotežena raspodjela mase.

Emotivan vizualan izričaj zasniva se na dizajnerskom jeziku BMW i linije uz klasične proporcije sportskih automobila i svježu interpretaciju proizvođačevih prepoznatljivih stilskih elemenata. Vrata se otvaraju prema gore poput krila a čiste linije i dizajn vanjskih i unutarnjih površina temelji se na načelu slojevitosti. Potpuno LED osvjetljenje dolazi u sklopu standardne opreme a inovativna laserska svjetla koja su jedinstvena u svijetu dostupna su uz dodatnu nadoplatu.

►►►   Ovo je prvi električni BMW koji kreće u serijsku proizvodnju

Plug-in hibridni sustav razvila je i proizvodi BMW Grupa a isti predstavlja posljednju razvojnu fazu Efficient Dynamics sustava. S BMW i8 na tržištu će debitirati i novi trocilindrični benzinski motor s BMW TwinPower Turbo tehnologijom zapremnine 1.5 litara koji dostavlja 231 KS i maksimalan okretni moment od 320 Nm. Snaga se šalje na stražnje kotače putem 6-stupanjskog automatika.

Za električni pogon brine poseban hibridni sinkroni elektromotor izlazne snage 131 KS i 250 Nm okretnog momenta čija se snaga šalje na prednje kotače putem dvofaznog automatskog prijenosa a drugi dio električnog pogona, litij-ionske visoko-voltažne baterije s tekućim hlađenjem nude kapacitet od 5 kWh.

Kombinacija BWM TwinPower Turbo tehnologije i BMW eDrive tehnologije uz domišljatu kontrolu protoka energije u konačnici omogućava maksimalnu izlaznu snagu od 362 KS i 570 Nm okretnog momenta koje BMW i8 plug-in hibridu pruža performanse čistokrvnog sportskog automobila.

Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 4.4 sekunde uz prosječnu potrošnju i emisije CO2 tipične za male gradske automobile (2.5 l/100km). Uz sustav raspodjele okretnog momenta omogućen je pogon na sve kotače koji je dinamički optimiziran.

Prekidač 'Driving Experience Control' i 'eDrive' gumb omogućavaju vozaču da odabere jedan od pet načina rada dok autonomija iznosi do 35 km koristeći isključivo električnu energiju pri čemu maksimalna brzina iznosi 120 km/h.

COMFORT način rada nudi optimalnu ravnotežu između vozne dinamike i učinkovitosti pri čemu je kombinirani domet u svakodnevnim voznim uvjetima preko 500 km. SPORT način rada dolazi s posebno intenzivnom 'boost' funkcijom koju omogućava elektromotor. ECO PRO način rada može se koristiti i u čisto električnom radu i u hibridnom načinu rada.

Tehnološki sofisticirana šasija ima ovjes s dvostrukim potpornjakom na prednjoj osovini i ovjes s pet spona na stražnjoj osovini, a tu je i električni servo, dinamična kontrola rada amortizera koji su dio standardne opreme kao i 20-inčni lagani alu naplatci dok su karbonski naplatci opcionalni.

Domišljata ultralaka konstrukcija s elementima poput putničke ćelije od CFRP-a, vrata od kompozita aluminija i CFRP-a, instrumentne ploče s dodatkom magnezija, aluminijskom šasijom i pregradnom pločom koja dijeli putnički prostor i prtljažnik od tankog stakla, te vrlo opsežna ponuda sigurnosnih sustava i ultra-torzijski tvrda putnička ćelija neke su od glavnih fizičkih karakteristika automobila.

Podugačak popis standardne opreme uključuju Professional navigacijski sustav s proaktivnim sustavom za korištenje isključivo električnog motora, potpuno digitalne mjerne instrumente, BMW-ov iDrive sa samostojećim kontrolnim ekranom te kožna sportska sjedala, dok su u ponudi četiri boje karoserije i četiri paketa opreme za interijer.

Širok raspon BMW ConnectedDrive funkcija također je na raspolaganju: Park Distance Control, Cruise Control s funkcijom kočenja, senzori za kišu, Intelligent Emergency Call funkcija (standardno), opcionalni paket pomoćnih sustava s High Beam Assistant funkcijom, kamera za vožnju unatrag, Surround View prikaz, informacije o ograničenjima brzina i No Passing Info prikaz koji obavještava vozače ako uđu u jednosmjernu ulicu u krivom smjeru, te Collision Warning sa sustavom za detekciju pješaka i funkcijom kočenja, a na raspolaganju su i Head-Up Display, BMW Online Entertainment, Concierge Service, Real Time Traffic Info i druge mobilne usluge razvijene posebno za BMW i modele kao npr. intermodalni planer puta.

Sve u svemu – ovako se radi hibridni sportaš koji je proizvod današnjice ali s okusom dobrog starog performansnog BMW-a. VRHUNSKI!

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene