BMW Grupa službeno je predstavila proizvodnu verziju svog novog, inovativnog električnog modela, BMW i3, koji su istovremeno predstavili na tri kraja svijeta, u New Yorku, Londonu i Pekingu, prošlog ponedjeljka.
''Inovacije pokreću promjene. i3 je više od automobila. To je revolucionaran korak prema održivoj mobilnosti. Svrshishodno je izrađen na temelju električnog pogona ne bi li zadovoljavao potrebe naših kupaca u megagradovima,'' rekao je predsjednik upravnog odbora BMW AG-a, Norbert Reithofer, tijekom svjetske premijere novog električnog modela u New Yorku.
Među osebujnim dizajnerskim detaljima valja napomenuti izražajnu prednju rešetku, LED svjetlosne sklopove u obliku slova U te ''crni pojas'' koji se proteže od prednjeg do stražnjeg poklopca. Novi električni automobil iz BMW-a, mali i3 također ima i vrlo zahvalna tzv. ''coach'' vrata, dinamične konture i 19- ili 20-inčne kovane alu-naplatke.
Za pogon su zadužene litij-ionske baterije (22 kWh) i elektromotor koji razvija 170 KS i 250 Nm okretnog momenta. Isti je uparen s mjenjačem sa samo jednim stupnjem prijenosa koji omogućava malom električnom automobilu sa stražnjim pogonom da ubrza od 0-100 km/h za 7.2 sekundi te da postigne maksimalnu brzinu od 150 km/h.
Električni pogon omogućava autonomiju od 130 do 160 kilometara ovisno o stilu vožnje. Iskustva Bavaraca tijekom testiranja MINI E i BMW ActiveE automobila u stvarnim uvjetima pokazala su da je domet od 130 do 160 kilometara sasvim dovoljan za veliku većinu vozača. Prosječna udaljenost koju svaki vozač dnevno pređe diljem svijeta ne iznosi više od 64 km.
Oni koji pak prelaze više kilometara dnevno ili jednostavno vole imati osjećaj sigurnosti kakav pruža konvencionalan motor, mogu se odlučiti na verziju BWM i3 modela opremljenu s dvocilindričnim benzinskim motorom s 34 KS čija je primarna funkcija produžavanje autonomije i punjenje baterija u vožnji. Takav konvencionalan motor ugrađuje se pored elektromotora iznad stražnje osovine. U ovakvoj konfiguraciji, maksimalna autonomija automobila u svakodnevnoj vožnji povećana je na oko 300 kilometara.
Unutrašnjost svojim izgledom odražava ekološki orijentiran duh automobila te dolazi opremljen s prirodno obrađenom kožom, drvom i vunom te drugim tipovima obnovljivih i recikliranih materijala. Kupcima će biti dostupna tri paketa opreme – Loft, Lodge i Suite – a čak i početni model dolazi vrlo bogato opremljen s klima uređajem, USB/Bluetooth/SIM Card sučeljem i samostojećim 6.5-inčnim iDrive ekranom.
Troškovi održavanja automobila izuzetno su niski. Dapače, u razdoblju od tri godine, održavanje i drugi troškovi BMW i3 modela negdje su 40 % niži u usporedbi s izuzetno štedljivim 320d modelom. Podaci se odnose na vozila registrirana u Njemačkoj. U drugim zemljama, te bi brojke mogle biti još niže, ovisno o količini poticaja na električne automobile.
Interes javnosti za BMW i3 i cjelokupnu BMW i liniju modelu izuzetno je velik od samog početka a odaziv je bio vrlo pozitivan: BMW i već sad ima više od 1,2 milijuna fanova diljem svijeta na Facebooku a više od 90.000 ljudi zatražilo je probnu vožnju s BMW i3 modelom.
BMW i3 sadrži cijeli niz tehnoloških inovacija, poput recimo karbonske putničke ćelije i šasije izrađene od aluminija, čime postavlja nove standarde u području ultralakih konstrukcija. S ukupnom masom od 1.195 kg, lakši je od većine vozila u kompaktnom segmentu dok istovremeno nudi značajno više prostora za maksimalno četiri putnika.
►►► Kako BMW zamišlja kompaktni hibridni automobil za mlade
Globalno tržište električnih vozila pokazuje doista pozitivne naznake. Nakon gotovo 93.000 električnih vozila registriranih diljem svijeta prošle godine, za ovu se godinu predviđa ukupno 150.000, što su svakako dobre vijesti za BMW i njihov mali i3 model.
Osnovna cijena za BMW i3 iznosi 34.950 eura u Njemačkoj. Ako se kupci odluče na i3 REX (Range Extender) varijantu s dodatkom konvencionalnog motora, cijena se penje na 39.450 eura.
Do prvih testova ovog fenomenalnog automobila pogledajte našu veliku foto i video galeriju!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.