Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Luksuzni automobili

Mercedes dobio nove motore: 'Zadatak nam je smanjiti potrošnju'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Ekipa Automotiva u Cannesu je testirala najnovije modele Mercedesa.

Grad prekrasne arhitekture, savršeno uređenih šetnica i, naravno, neizbježnih jahti milijunaša iz cijelog svijeta. Glamur na svakom koraku, a hotelska ponuda je jednostavno impresivna. Ako želite najbolje, poput hotela Majestic u samom centru, ta vas zabava može koštati i više od pet tisuća eura za jednu noć.

Pročitajte i ovo Ekološki incident u Velikoj Gorici - 1 prekršajne prijave Ekološki incident! Gorivo izlijevali u sustav odvodnje, ali uvjeravaju da zagađenja nije bilo: "Osjetili smo miris" Benzinska crpka - 1 Stigla službena potvrda Vlada objavila nove cijene goriva

Nadomak Cannesa, u okolnim brdima, seoski turizam naprosto cvjeta. No, ne uobičajen seoski turizam. Više elitni turizam među pitomim brežuljcima. Uz idealno vrijeme, uživancija je potpuna.

No, temperatura nije problem ako se vozite u jednom od najboljih automobila na svijetu. Iako svatko ima svog kandidata, u prilog S-klasi ide vrhunska udobnost, state-of-the-art tehnologija, pojava koja je uvijek prepoznatljiva i neizbježan prestiž. S klasa nije nova, a kao što je poznato već je i obavljen jedan redizajn. Ipak Mercedes Benz je predstavio potpuno nove motore s kojima želi postati lider među velikim prestižnim limuzinama. Lider na području štedljivosti.

Tri nova motora

Riječ je o tri nova motora, benzinski V6 Blue Efficiency, u S 350 sada razvija 306 konja. Prema tvorničkim podacima, u prosjeku troši svega 7,6 litara, odnosno čak 24 posto manje u odnosu na raniji motor, s 272 konja. Najveća preinaka odnosi se na kut između cilindara koji je s 90 smanjen na 60 stupnjeva.

Jači V8 Blue Efficiency, u S 500, razvija 435 konja, odnosno 47 konja više, iako mu je obujam s 5,5 smanjen na 4,7 litara. Uz to, i moment je porastao s 530 na 700 Nm. Sve je to omogućila implementacija dva turbo punjača, koja uz to jamče i potrošnju manju za 15 posto. Ubrzanje kod ovog modela traje svega 5 sekundi.

Na koncu, i dizelski je motor pojačan te S 350 Blue TEC sada razvija 258 konja i čak 620 Nm momenta. Sa samo 6,8 litara, ovo je najštedljivija S-klasa svih vremena, ali i najekološkija, jer već sada zadovoljava stroge Euro 6 norme koje na snagu stupaju 2014.

Sustavi za prepoznavanje umora i mrtvog kuta

Ako ste umorni, ne morate ni jako zalupiti vratima. On će to učiniti sam. No, to je već poznata stvar kod MB. Potpuna novost je nešto drugo. Ako je vozač umoran, auto prepoznaje taj njegov umor i posebnim znakovima upozorava da je vrijeme da se stane, da se odmori pa čak i prespava.

Sustav se zove Attention Assist. Radi pomoću senzora koji prate 70 različitih parametara, kako bi se otkrio vozačev umor, i pomoću raznih signala spriječilo opasno drijemanje za volanom.

Nadalje, sustav Active Blind Spot Assist, nadzire mrtvi kut i upozorava na mogući sudar. Osim upozorenja, S-klasa može i sama aktivirati kočnice. Nesigurno mijenjanje traka na autoputu sprječava sustav Lane Keeping Assist, a S-klasa može i samostalno paliti i gasiti duga svjetla, prepoznavati znakove uz cestu, pješake na neosvijetljenoj cesti pomoću infracrvenog radara, može sama ubrzavati i kočiti na autocesti te je jednostavno kraljica udobnosti i sigurnosti.

Sve to, ali uz drugačiji stilski izričaj, nudi i sada obnovljeni, prestižni coupe. Drugi dan testirali smo MB-ove nove modele na Az obali, a posve je jasno zašto je MB izabrao upravo ovaj ambijent. Vile koje zauzimaju cijelo brdo, s pogledom na Azurnu obalu i, naravno, usidrenu ljepoticu u luci, samo su dio šarolikog pejzaža koji je osvojio elitu cijelog svijeta. Ovdje se dolazi uživati, jer ovdje će svaki turist pronaći nešto za sebe, dok se bogatima nude nevjerojatni sadržaji. Ovdje nije teško potrošiti novac, ma koliko ga imali.

Novi CL kao ambasador brenda

Mercedesova ideja je novi CL, ambasador ovog njemačkog brenda. Dolazi s osvježenim izgledom, prepoznatljivim po novim svjetlima sprijeda i straga te po snažnim LED indikatorima za dnevnu vožnju. I CL preuzima ranije spomenuti V8 motor, u modelu CL 500, kao i napredne, inteligentne sustave.

Tu je i optimizirani aktivni ovjes, koji je sada otporniji na udare vjetra, idealno za našu buru na dionici Maslenica- Sv.Rok. Tišina i udobnost gutanja kilometara savršeno se stapaju s putničkim okuženjem, najjfinijom kožom, drvom, savršenom ergonomijom. Mercedes je oduvijek gajio tradiciju udobne, ležerne vožnje. Naravno da je isti slučaj s novim CL-om, njihovim najvećim i najprestižnijim coupeom, no bilo koji motor izabrali, snage vam nikad neće nedostajati.

Podnaslov 'AMG'

Kome pak nije dovoljan CL500 ili CL600 s V12 motorom, Mercedes je pripremio i novosti s podnaslovom AMG. Poslastica prezentacije je ova beba. Riječ je o CL 63 AMG-u s novim, 5,5 litrenim biturbo motorom ali i Perf Packageom. To znači kako je snaga s 544 podignuta na 571 KS, 800 na 900, a Vmax s 250 na čak 300 km/h.

Već brojke govore dovoljno, no kada gledate uživo ovaj automobil, jednostavno osjećate poštovanje. AMG je zaista uspio elegantan coupe pretvoriti u pravo borbeno vozilo, ali nikada ne umanjujući tipičnu Mercedesovu eleganciju. CL 63 AMG je pravi trkaći stroj, koji se ne razmeće samo brutalnim motorom već i izvrsnim, tvrdo podešenim ovjesom, izravnim volanom i vrlo brzim i preciznim reakcijama.

Nakon što smo provozali udobne modele S i CL, kada su nam rekli vozit ćete i novi AMG CL, mislili smo to ne može biti puno drugačije. No doista je nevjerojatan. Kako je MB malim, ali vrlo bitnim, zahvatima uspio pretvoriti udobni CL u zvijer na kotačima. Doista je fantastičan osjećaj raspolagati tolikom snagom i tolikim momentom u ovom automobilu. No, možda najviše od svega oduševljava zvuk.

4,4 sekunde i vozite 100 km/h. Mi nismo dostizali elektronski ograničenih 300, ali smo ubrzali od 0 do 230, i to nam se činilo kao da nije prošlo više od 7-8 sekundi. Jednako kao i vožnja pri 160 km/h. Kao da stojite, a kada poklopite gas, turbo rupe jednostavno nema.

'Novi motor i mjenjač najvažnije su novosti'

'Novi CL 63 i S 63 imaju potpuno novo razvijeni motor, 5,5 litreni V8 biturbo, a uveli smo i novi mjenjač za automobile, MCT Sportshift, i to su najvažnije novosti', rekao je direktor AMG-a, Kai Marten. Tko se pak želi dodatno hvaliti brojkama, tu je i CL 65 s V12 Biturbo motorom, 630 konja i elektronski limitiranih 1.000 Nm momenta.

'Imamo i novi CL 65 AMG, no na njemu su promjene manje. Pojačali smo ga 18 KS i smanjili potrošnju za 0,2 litre. To je samo manja promjena za ovaj model', dodao je Marten. Nakon E 63 AMG-a s atmosferskim motorom, CL i S AMG modeli koriste biturbo punjenje. Koji je razlog?

Reduciranje potrošnje je smjer kojim želimo ići u budućnosti, rekao je direktor AMG-a

'Naravno da je naš zadatak maksimalno smanjiti potrošnju te stoga moramo koristiti novu tehnologiju. Ovo je prvi automobil našeg novog usmjrenja, s novim motorom. Trenutno koristimo različite koncepte za različite automobile, no kod S-klase se izravno ubrizgavanje pokazalo kao najbolji način za smanjenje potrošnje. Uspjeli smo potrošnju reducirati više od 4 litre na 100 km. To je smjer kojim želimo ići u budućnosti', rekao je Marten.

Odluka o strujnoj euforiji za svaki model pojedinačno

Kada smo već razgovarali s prvim čovjekom AMG-a, nismo mogli ne pitati što je s SLS-om na struju.

Kao što smo pokazali tijekom ljeta, testiramo jedan prototip, a još uvijek razmatramo da li želimo proizvoditi taj automobil. Odlučit ćemo u idućih šest mjeseci. To je doista zanimljiv automobil, postiže izvrsne performanse te ćemo razgovarati s upravom o ovom projektu u idućim mjesecima.

I stvar koja zanima mnoge ljubitelje istinskih sportskih gutača benzina, da li se strujna euforija širi i na ostale AMG modele.

To ćemo odlučiti za svaki model pojedinačno. Postoji mogućnost da AMG proizvodi hibridne modele, no to ovisi o ciljevima koje s tim automobilima poželimo dostići. Jedan bi mogao biti smanjenje potrošnje, a drugi poboljšanje performansi prilikom početnog ubrzanja, no sve ovisi o filozofiji pojedinih modela. Hibridi, dakle, možda, no to još nije odlučeno.

Nadamo se da će sportski automobili ostati pravi sportski automobili. Istinski, pa i brutalni i sirovi, kao što su oduvijek i bili. A ako ste zainteresirani za ove coupe ljepotane, morate računati s cijenama većim od milijun kuna. U slučaju CL-a 65 riječ je o čak dva i pol milijuna. Puno, no što drugo i očekivati od ponajboljih automobila na svijetu.
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene