Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Automotiv predstavlja

Kako bi Ferrari mogao izgledati u budućnosti?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Upravo su objavljeni pobjednici natjecanja 'Ferrari World Design Contest 2011', a ceremonija proglašavanja pobjednika održana je gdje drugdje nego u sjedištu talijanskog proizvođača u Maranellu.

Na 'Ferrari World Design Contest 2011' natjecanje prijavilo se više od 50 dizajnerskih timova studenata sa škola dizajna diljem svijeta koji su za zadatak imali osmisliti Ferrari za čovjeka trećeg tisućljeća, drugim riječima, automobil čiji dizajn odražava društvene promjene i tehničke inovacije pri čemu je trebalo voditi računa da osim rastućih ekoloških zahtjeva vozilo mora biti dovoljno ekstremno da zasluži značku ’cavallino rampante'. Jedan od imperativa bio je i (niska) potrošnja, stoga se mnoštvo timova odlučilo na hibridne pogonske sklopove.

Pročitajte i ovo Prometna nesreća u Italiji - 3 strava u italiji FOTO Ferrari se brzinom od 200km/h zabio u zaštitnu ogradu i prepolovio: Od siline udarca preminuli poznati DJ i suputnica Slika nije dostupna Slobodne vožnje po trkaćoj stazi Grobnik Auto Track Day

Od studenog 2010. do kraja veljače 2011. godine, zaprimljeno je više od 400 projekata. Druga faza natjecanja trajala je pet mjeseci tijekom koje su izabrani finalisti natjecanja koji su u suradnji s tvrtkom Autodesk (međunarodnom tvrtkom koja se bavi razvojem softvera kao što su Alias, AutoCAD i Maya) morali izraditi 2D i 3D prikaze svojih koncepata i makete u omjeru 1:4, pri čemu su osim glavnih zadanih značajki morali detaljno razraditi i izgled unutrašnjosti automobila.


Kada se šefovima u Ferrariju dopadne vaš dizajn automobila, onda znate da nešto radite kako treba. Kim Cheon Ju, Ahn Dre i Lee Sahngseok osvojili su prvo mjesto. Tri mlade nade dizajna studenti su sa Sveučilišta Hongik u Seoulu, Koreji.

Na pobjedi im je čestitao sam Paolo Pininfarina, šef dizajna u Ferrariju i najpoznatije ime u svijetu talijanskog dizajna automobila. Ne znamo što je više cool, da vam čestita sam Pininfarina ili to što su mladi Korejanci dobili priliku da tri mjeseca stažiraju u sjedištu talijanskog proizvođača u Maranellu.

Model pobjedničkog tima zove se Eternità, naravno, crvene je boje a odmak od tla gotovo da je neprimjetan golom oku. Eternita koncept karakterizira napredni električni pogonski sustav koji radi uz pomoć tradicionalnog benzinskog motora. Vanjski dio automobila izrađen je karbonskih vlakana. Pitate se što je tu inovativno? Cijeli vanjski dio automobila od karbona prekriven je slojem litija koji snabdijeva motor strujom!? Mrak!

Evo što su rekli mladi korejski studenti: ''naša ideja bila je stvoriti lagan i brz sportski dvosjed s ultra-lakim površinama od karbona i tradicionalnim dizajnom koji korijene vuče iz Formule 1 dok smo se s tehničke strane usredotočili na postizanje maksimalne učinkovitosti. Naš prijedlog je inovativan pogonski sklop koji bi se sastojao od ultra-lakih karbonskih površina prekrivenih litijem koje bi služile kao dio sustav za proizvodnju električne energije za motor.

Iako su ovo konceptualni modeli i gotovo sigurno neće dospjeti do serijske proizvodnje, to čak niti nije poanta. Svrha natjecanja, kako kaže čelništvo Ferrarija, jest podržati kreativan razvoj mladih nada dizajna. ''Vidio sam iz prve ruke mnoštvo istinski inovativnih ideja ovih talentiranih mladih ljudi a na njihovim se radovima vidi koliko su puno strasti i energije uložili u svoje projekte. Siguran sam da će neke od njihovih ideja naći svoje mjesto u budućim Ferrari vozilima,'' kaže predsjednik Ferrarija, Luca di Montezemolo.

Drugo mjesto osvojio je dizajn po imenu 'Xezri' autora Samira Sadikhova s IED-a (Europskog instituta za dizajn) iz Torina. Samir Sadikhov rekao je sljedeće: ''Cilj je bio proizvesti ne samo najinovativniji već i najljepši Ferrari ikada, inspiriran prirodnim silama, ultimativan hiper-automobil. Stoga sam svojim konceptom želio prikazati stvarnu ljepotu koja izgleda kao da lebdi na vjetru, pri čemu se nisam fokusirao samo na estetski dojam već sam želio demonstrirati povezanost vjetra kao prirodnog elementa i izvora energije za automobil.

Treće mjesto pripalo dvojcu po imenu Henry Cloke i Qi Haitao s Londonskog Royal College of Arts.

Dodijeljene su i dvije posebne nagrade, 'Autodesk' nagrada za najbolju tehničku primjenu Alias programa koja je dodijeljena pobjedničkim timu iz Koreje, te nagrada za najinovativnije tehnološko rješenje koju je dobio tim sa kineskog sveučilišta Jiangnan za svoj koncept 'Drake'.

Uostalom, dosta priče. Uživajte u fotografijama i videu i odaberite svoj favorit. Nama je 'Xezri' autora Samira Sadikhova s IED-a nekako najbolji!




 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene