Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Rumunjski monster za Pikes Peak

Dacia Duster 'No Limit' s 850 KS

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Dacia kreće u osvajanje najpoznatije i najzahtjevnije brdske utrke na svijetu – naravno, radi se o Pikes Peak International Hill Climb natjecanju – koje će se održati 26. lipnja u američkom Coloradu.

Dacia će se u utrku prijaviti s posebnim prototipom izrađenim isključivo za ovaj sportski događaj, a radi se o 850 KS snažnom Dacia Duster 'No Limit' modelu. Za volanom će se naći trostruki pobjednik Andros Trophy natjecanja, Jean-Philippe Dayraut, koji pretendira ni više ni manje nego na pobjedu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Kako izgleda Drag race najbržih automobila današnjice Slika nije dostupna Dacia Duster limuzina?

Dacia je rumunjski brend u sastavu Renault Grupe koja je izazvala pravu pomutnju u automobilističkom svijetu. U sedam godina kontinuiranog rasta, Dacia je postala jedan od glavnih igrača na tržištu automobila. Zahvaljujući cijelom nizu prostranih i dizajnerski pomno osmišljenih vozila koja su redom vodeća u klasi cijene automobila, Dacia je postigla izuzetan uspjeh.

Predstavljen u travnju prošle godine, šesti model u ponudi rumunjskog brenda, Dacia Duster, trenutačno je postao hit na tržištu, a do danas je prodano gotovo 127.000 ovog terenca diljem svijeta. Standardni Duster nije nas nešto oduševio ali sada nam Dacia donosi malo drugačiji Duster!

Dacia Duster 'No Limit' je vrlo poseban i iznimno snažan automobil. Izrađen je posebno za natjecanja a ovaj fantastičan posao odradili su timovi iz tvrtki Tork Engineering (dizajn, proizvodnja, sastavljanje, razvoj) i Sodemo (agregat), u suradnji s Renault Sport Technologies, koji je doprinos projektu ostvario svojim jedinstvenim znanjem i iskustvom u automobilističkom sportu, a ubacili su i nekoliko dijelova za automobil.

Dacia Duster 'No Limit' ispunjava specifične kriterije američke natjecateljske klase 'Unlimited' koja nema ograničenja vezanih za veličinu ili snagu motora. Nema niti ograničenja u masi vozila, mogu se koristiti bilo kakve gume, a isti princip vrijedi i za sustav prijenosa i aerodinamiku.

Ispod karoserije od fiberglasa, Dacia Duster 'No Limit' skriva mnoštvo sofisticiranih komponenti poput moćnog motora s 850 KS koji je posebno izradio Sodemo a isti se temelji na Nissan GT-R-ovom VR 38 DETT-u (3.8-litreni V6), a pogonski sklop Dacie Duster 'No Limit' dodatno je dorađen kako bi postizao maksimalne performanse unatoč visinskim razlikama staze koja počinje na 2.860 metara, a završava na 4.300 metara nadmorske visine.

Moćna jedinica uparena je sa 6-stupanjskim sekvencijalnim Sadev mjenjačem koji je posebno razvijen da bi se mogao nositi sa snagom motora dok istovremeno pruža brze i precizne promjene brzine.

Aerodinamički paket priča je za sebe. Dacia Duster 'No Limit' ima aerodinamične dodatke kakve se rijetko može vidjeti čak i u automobilističkom sportu. Prilikom razvoja provedena su brojna testiranja u zračnom tunelu, a posebno impresivno je stražnje krilo.

Jean-Philippe Dayraut oduvijek je sanjao o tome da se natječe na Pikes Peak brdskoj utrci u ovako iznimnom automobilu. Upravo je on uspio nagovoriti ekipu iz Dacie i Renault Sport Technologies da mu se pridruže u ovoj ludoj avanturi.

Spomenuto brdsko natjecanje koje se održava u Coloradu, posebno je po tome što zahtijeva besprijekornu trakciju, unatoč činjenici da se površine konstantno mijenjaju pa time i stupanj prianjanja na pola betoniranoj a pola zemljanoj stazi. Samo se profesionalni vozači s iskustvom u natjecanjima na trkaćim stazama i off-road natjecanjima na površinama poput šljunka ili leda, mogu nadati nekom boljem plasmanu. S ne manje od šest francuskih prvenstava i tri pobjede na Andros Trophyu, Jean-Philippe Dayraut, idealno je kvalificiran za ovaj zadatak.

'Pikes Peak Hill Climb jedini je događaj ovog tipa na svijetu gdje je moguće upravljati ovakvim čudovištem od automobila i to prilično uspješno dok driftate pri brzinama od 200 km/h na terenu koji je mješavina asfalta i zemlje', kaže Dayraut. 'Ne mogu se sjetiti niti jednog drugog oblika automobilističkih natjecanja gdje bi ovakvi auti bili dozvoljeni'.

PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB:
Mjesto događanja: Colorado (USA)
Dužina staze: 20km
Nadmorska visina početka utrke: 2.860 m
Nadmorska visina cilja: 4.300 m
Tip površine: pola asfalt / pola zemlja
Rekord staze ('Unlimited' klasa): 10m 1.42s
Rekord postigao Japanac Tajima Nobuhiro (Suzuki) 2007. godine


Dacia video klip:


 

Suzuki video klip:


 

Ari Vatanen video klip:


 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene