Producent filma Boris T. Matić najponosniji je na činjenicu što je s minimalnim sredstvima uspio sklopiti cjelovečernji film, pomoći mladim talentima da dođu do izražaja, ali i da iskusnim redateljima omogući da stvaraju u stankama između svojih filmova koje zbog sistema financiranja hrvatskog filma redovno traju nekoliko godina.
Pročitajte i ovo
užas zbog borisa
FOTO/VIDEO Neviđena katastrofa u Češkoj: Ulice pod vodom, stanovnici s vodom do pazuha, pješčani nasipi...
Apokalipsa zbog Borisa
Smrtonosna ciklona pogodila Europu, na stotine ljudi evakuirano u strahu od katastrofe: "Samo je pitanje vremena"
'U gradskom uredu za kulturu grada Zagreba do unazad prije dvije godine nisu nikada sufinancirali cjelovečernje igrane filmove transparentno i preko natječaja. Događalo se da neki filmovi i netko tko je imao veze kod gradonačelnika uzme iz nekih rezervi sredstva pa se znalo dogoditi da se sufinanciraju filmovi koji nemaju veze sa Zagrebom. Meni je naprosto pala na pamet jedna ideja i razradio sam cijelu jednu priču oko zagrebačkog fonda za cjelovečernji igrani film, a da bih dokazao da to može funkcionirati, pronašao sam pravnu rupu da bi mi mogli prijaviti kratke filmove koje oni sufinanciraju kako bi sve bilo transparentno i koji se kasnije mogu sklopiti u jedan film. To je bila jedna ideja kao poticaj. Druga stvar je da smo napravili natječaj kako bi dobili neke nove autore i da za male novce možemo napraviti film. Dakle sistem funkcionira ovako: osmislili smo projekt, raspisali smo javni natječaj, dogovorili smo s gradskim uredom za kulturu da će oni to podržati.' ', izjavio je Boris T. Matić, producent omnibusa
>> Prekid projekcije, dva vatrometa i puna Arena
Po Matićevim riječima, odaziv na natječaj je bio iznimno dobar. Pristiglo je čak 109 scenarija. Umjetnički savjetnici Propeler filma među kojima su filmski kritičar Nenad Polimac i redatelj Antonio Nuić su odlučili kojih devet priča ide u snimanje. Matić je osobno planirao da ih se uvrsti sedam.
'To je bila okvirno rečeno nekakva optimalna varijanta, međutim kad smo pročitali dosta kvalitetne scenarije proširili smo listu. Moram priznati da smo morali odbaciti još nekih pet-šest scenarija iz užeg izbora jer nismo više imali prostora za uvrstiti ih. Bila su točno utvrđena pravila. Dakle svi uvršteni autori napravili su izvrsno,na neki od njih jako zahtjevne produkcijski zahvate na filmovima za svega sto tisuća kuna. Primjerice cijeli film košta oko nekih dvjesto tisuća eura, što je cijena koja uključuje sve postprodukcije. Skrećem pozornost da su ljudi koji su se javili na natječaj bili spremni za tako jako malo novaca ući u ovu avanturu.', naveo je Matić
Producent je izjavio kako je ponosan što 'Zagrebačke priče' nije turistički film.
'Ja se još uvijek nisam suočio s ljudima iz grada Zagreba koji možda očekuju tako nešto. Nismo htjeli uljepšavati sliku grada. Autorsku slobodu smo dali autorima. Što se tiče nekih drugih festivala, za sada se događa da je puno ljudi zainteresirano, tako da će se u dogledno vrijeme dogoditi i neka inozemna premijera i da će film na dobar način promovirati autore koji stoje iza njega. Zasigurno je da će film uspjeti izdvojiti autore filma i sigurno će im pomoći u njihovom budućem radu. Možda se ispostavi da je to na kraju najveći uspjeh ovog projekta.', zaključio je Boris T. Matić.
Nakon premijere filma festivalska publika gromoglasnim aplauzom je pozdravila najveći ovogodišnji tim uključen na jednom filmu u nacionalnom natjecateljskom programu, preciznije rečeno, devet filmskih ekipa je u potpunosti okupiralo veliku pozornicu u Vespazijanovom amfiteatru, a sudeći po ovacijama, omnibus je već sada favorit kod pulskog auditorija.