Prema jednoj definiciji avatar je 'objekt' koji predstavlja utjelovljenje korisnika ili tzv. alter-ego korisnika u dvodimenzionalnom i trodimenzionalnom svijetu. Koristi se računalnim igrama, na internet forumima i drugim mjestima. Za hinduiste avatar označava reinkarnaciju ili 'više biće'. No, za redatelja Jamesa Camerona avatar je noćna mora duga petnaest godina.
Pročitajte i ovo
Redatelj ponovno nagrađen
James Cameron: Nisam radio 'Avatar' zbog zarade i nagrada
Čija je Pandora?
Hollywood ukrao 'Avatara' Srbima?!
Toliko je, naime, trebalo redatelju 'Titanica' i 'Terminatora' da od prvotnih scenarističkih natuknica dođe do montiranja zadnje scene filma koji je već proglašen 'čudom filmske 3-D tehnologije'. Krajem prošlog tjedna javnosti je prikazan trailer za film 'Avatar', čija se kinodistribucija očekuje 18. prosinca.
U 'Avataru' glavne uloge tumače Sigourney Weaver, Michelle Rodriguez, Giovanni Rabisi i Sam Worthington. Znakovito je da je ovo prvi Cameronov igrani film nakon 1997. kada je napravio 'Titanica', film koji je drži svjetski rekord po zaradi od ukupno 1,8 milijardi dolara.
Znanstveno-fantastični epski spektakl 'Avatar', prema riječima njegovog tvorca, nije ni mogao biti snimljen devedesetih, jer tada tehnologija, koju je ovaj projekt zahtijevao, nije bila dovoljno razvijena. Redatelj je, naime, želio konstruirati foto-realistične kompjuterski oblikovane likove, koristeći 'pokretnu animaciju'. Za razliku od prijašnjih filmova, u kojima se na već snimljene scene dodaje digitalna pozadina, u 'Avataru' je Cameron koristio 'virtualnu kameru' koja mu je omogućila da na monitoru ima izravni uvid u interakciju glumaca i digitalnog svijeta u trenutku dok se pojedina scena snima.
'Bilo je to poput snimanja u velikog videoigri u kojoj je sve moguće. Ako želite poletjeti, možete to učiniti, a ako poželite situaciju promotriti iz neke druge perspektive, to je također trenutačno moguće', rekao je James Cameron, koji je na setu ugostio Stevena Spielberga i Georgea Lucasa, koji su se poželjeli osobno uvjeriti u rađanje nove filmske tehnologije.
Osim što je 'Avatar' označio novi, pionirski ulazak u real-time interakciju 'živog' snimanja i digitalnog okružja, filmska ekipa u povijest će se upisati i po još jednom eksperimentu. Naime, računalima je dijelom 'dopušteno' da proizvoljno prilagođavaju interakciju digitalne okoline i likova sa stvarnim glumcima tijekom snimanja scena.
U siječnju 2007. kompanija 20th Century Fox objavila je da će film, koji je nastajao na lokalitetima u Los Angelesu, Novom Zelandu i Meksiku, biti snimljen u 3-D tehnici. Tada je rečeno da odobreni budžet za 'Avatar' iznosi 230 milijuna dolara, no filmski portali tvrde da brojka ide čak do 300 milijuna.