Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Bez riječi upozorenja svojim korisnicima najpopularnija društvena mreža na svijetu Facebook, od veljače radi po principu selekciju u kojoj oni sami odlučuju što bi vas moglo zanimati.


Facebook prati s kim se najviše družite, čije profile posjećujete te fotografije i statuse 'lajkate'. Sve ostale za koje smatra da nisu 'vrijedni vašeg vremena' briše s lica naslovnice. Vi na naslovnici sami birate želite li vidjeti najnovije ili najvažnije vijesti. Najvažnije su one za koje Facebook predviđa da će vas zanimati u prethodna 24 sata, no i ukoliko izaberete najnovije vijesti, gdje bi se informacije trebale poredati kronološki, Facebook i dalje filtrira informacija čime ograničava korisnike na uzak krug ljudi.

Vezani članci Slika nije dostupna Gdje su mi lajkovi? Slika nije dostupna Zbog malverzacija u Trogiru USKOK je otvorio istragu

'Prosječan korisnik Facebooka ima 130 prijatelja i predbilježen je na 200 stranica. U Facebooku su odlučili 'razrijediti' informacije i to zato što bi u suprotnom korisnika zatrpali informacijama', drži menadžerica marketinga za društvene mreže Ida Pandur. Napominje kako cijeli Facebook sad radi po principu 's kim si, takav si'. 'Vratiti se na staro moguće je ručnom postavkom u kojoj sami odredite da ne želite nikakva ograničenja, no bez toga, ako do tada ne uhvatite neku vijest, vjerojatno je nećete ni vidjeti', dodaje Ida kojoj nova selekcija na Facebooku ne smeta te smatra kako nam Facebook i dalje daje do znanja tko je gospodar.

Facebook vs Twitter

Iako se korisnici masovno žale na selekciju informacija, iz Facebooka se još nitko ne oglašava. Glavni urednik portala Netokracija.com Ivan Brezak Brkan napominje kako su korisnici Facebooka uvijek nezadovoljni promjenama, na koje se s vremenom ipak naviknu. Smatra kako se pomoću selekcije Facebook na neki način želi približiti svom rivalu Twitteru.

Vjeverica koja je uginula ispred kuće vašeg prijatelja mogla bi biti važnija od vijesti o ljudima koji umiru u Africi Mark Zuckerberg

'Prednost Facebooka je u tome što on korisniku pruža pregled vijesti u prethodnih 24 ili 48 sati. No ukoliko korisnik želi saznati što se događa u ovom trenutku otići će na Twitter i početi pratiti. Najbolji primjer razlike su aktualni prosvjedi za smjenu Vlade u Zagrebu. Na Twitteru je bilo moguće pratiti kretanje kolone iz minute u minutu dok ste na Facebooku vijest o tome mogli uhvatiti nekoliko sati ranije', tvrdi Brezak napominjući kako za aktualno informiranje ipak daje prednost Twitteru. 'Na Facebooku je vijest da je moja prijateljica stavila svoju novu fotografiju, dok su na Twitteru vijesti drugačije. No, između to dvoje ipak treba pronaći zlatnu sredinu', ističe.

Ili pak kako je 'proročanski' izjavio osnivač Facebooka i jedan od najbogatijih ljudi na svijetu Mark Zuckerberg. 'Vjeverica koja je uginula ispred kuće vašeg prijatelja mogla bi biti važnija od vijesti o ljudima koji umiru u Africi'.