Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Tim znanstvenika osmislio je kako proizvesti gorivo od sunčeve energije, vode i ugljičnog dioksida. Tako barem tvrde.


Sada kada je sve više postrojenja za solarnu energiju u pustinjama diljem Kalifornije, Španjolske I Sjeverne Amerike, znanstvenici pokušavaju od nje dobiti sintetičko gorivo veoma slično fosilnom.

Vezani članci Benzinska pumpa, ilustracija Dobre vijesti stigle za većinu vozača: Znatno pojeftinila sva goriva, jedino plinu cijena malo porasla Gorivo, ilustracija Loše vijesti za vozače: Znatno poskupljenje goriva, cijena je porasla i za benzin i za dizel

Od 2008. godine europski konzorcij predvođen Athanasiosom Konstandopoulosom u centru za istraživanje i tehnologiju Hellas u Thessalonikiju u Grčkoj, radi na 100-kilovatnom pilot postrojenju koje generira hidrogen iz kombinacije sunčeve svjetlosti i pare.

Postrojenje je smješteno u solarnom tornju - Platforma Solar de Almeria u gradu Almeria u Španjolskoj. Ondje se također nalaze brojna ogledala koja usmjeravaju sunčeve zrake na solarne ploče koje se nalaze ispod njih.

Ista bi tehnologija također mogla biti korištena kako bi se razdvojio ugljični dioksid, a kao rezultat ugljični monoksid mogao bi u kombinaciji s vodikom postati gorivo slično fosilnom, kažu znanstvenici, piše New Scientist.

Pilot postrojenje sadrži keramički reaktor protkan mrežom kanala saća presvučenih mješavinom željeza i cerij oksida. Koncentrirana solarna energija zagrijava reaktor do oko 1.200 stupnjeva Celzijevih, a pri tom otpušta kisik, koje se dalje hladi na oko 800 stupnjeva. Prije nego se para počne puštati kroz ćeliju, osiromašeni materijal krade kisik i u procesu konvertira paru u vodik.

Istom metodom europski su znanstvenici uspjeli iz ugljičnog dioksida dobiti ugljični monoksid. Dva reaktora istovremeno mogu stvarati vodik i ugljični monoksid koji zajedno daju sintetičko gorivo.

Taj se postupak, prema pokusima koje su izveli, može izvoditi na Sabatierovim ili Fischer-Tropschovom procesom. Tijekom prvog dva plina se zagrijavaju u prisutnosti katalizatora od nikla i proizvode metan ili metanol. U potonjem uz željezni katalizator nastaju tekuća ugljikovodična goriva.

Tako je moguće povećati razinu iskoristivosti ugljičnog dioksida koji nastaje u klasičnim elektranama na fosilna goriva. Psim toga, mogao bi biti riješen problem skladištenja i transporta vodika koji bi mogao usporiti razvoj gospodarstva temeljenog na vodiku.

'Priroda nam je već dokazala da su ugljikovodici najbolji dostupni izvori energije. Trebamo jedino pronaći način da ih ne koristimo kao primaran izvor energije’, rekao je Konstandopoulos. On i njegovi kolege trenutačno rade na poboljšanju tehnologije koju su osmislili i sagradili 1 megavat-postrojenje za proizvodnju vodika u projektu poznatom kao Hydrosol 3D.