Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Smion projekt

Kombiji bez vozača prevalili 15.000 km!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Put od Italije do Kine, preko Istočne Europe, Rusije i Kazahstana te pustinje Gobi, uistinu nije malen za izgubiti se.

Ipak, za četiri električna kombija bez vozača, to nije predstavljalo nepremostiv problem. Njihova moderna verzija puta Marca Pola oko svijeta, završila je nakon 15.000 kilometara u Šangaju, na Expo-u, gdje su upravo danas stigli, prenosi agencija Reuters.

Pročitajte i ovo Josip Džaja i Domagoj Mikić, reporter Dnevnika Nove TV Važni savjeti O stanju na cestama uoči uskrsnog vikenda: Policija upozorila građane Studenti voze tramvaje u Nuernbergu - 2 Problem u Njemačkoj Zbog manjka radne snage, traže studente da voze tramvaje: ''Moramo istražiti sve mogućnosti''

>> VIDEO: Automobil bez vozača zbunio Slovake

Naoružani četirima laserima pokretanim solarnom energijom te po sedam video kamera svaki, uputili su se na taj smion put. laseri i kamere pomogli su u uočavanju i izbjegavanju prepreka na putu.

Nisu poznavali rutu

Čitav projekt, zapravo je dio eksperimenta usmjerenog prema poboljšanju sigurnosnih uvjeta na cestama i unaprjeđenju automobilske tehnologije. Sve to zapravo sponzorira Europsko vijeće za istraživanja.

'Mi zadanu rutu nismo poznavali, niti što možemo očekivati od prometnica, ili hoćemo li putovati uređenim cestama te koliki će promet biti. Zapravo, nosili smo se s pregršt problema uspjeli ih svladati', istaknula je Isabella Fredriga, istraživački inženjer na projektu.

Moguće i nemoguće situacije

Iako su kombiji bili bez vozača, prevozili su putnike i istraživače s projekta, za slučaj nužde. Potreba za jednom takvom intervencijom pojavila se na naplatnim kućicama u Moskvi. Ključno je istaknuti kako se istraživači i vozila nisu koristili nikakvim mapama, čak niti putovanjem kroz zabačene dijelove Sibira i Kine.

'Ideja je bila putovati na duge staze, preko dva kontinenta, različitih država, kroz različite vremenske i prometne uvjete, drukčiju cestovnu infrastrukturu. Na taj način dobili smo ogromnu količinu situacija u kojoj smo mogli testirati naš sistem', Objasnio je Alberto Broggi, iz Vislaba sa sveučilišta u Parmi, koji je i voditelj samog projekta.

Poboljšanje vozačkih sposobnosti

Testiranom tehnologijom želi se ukazati na načine kojima bi se nadopunile vozačke sposobnosti samih vozača, a moguća primjena ne zaobilazi niti poljoprivredu, rudarstvo i građevinsku industriju, ističu istraživači projekta.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene