Iako su i prije njega postojali slični uređaji za glazbenu reprodukciju, iPod – a kasnije i iTunes Store uvelike su promijenili ovo tržište


Prošlo je deset godina od kada je Steve Jobs predstavio iPod – uređaj za glazbenu reprodukciju s kojim je Apple, složit će se mnogi tržišni analitičari, revolucionalizirao tržište prijenosnih glazbenih playera.

Vezani članci Slika nije dostupna Evo što može dovesti do uništenja Applea! Slika nije dostupna Lopovi obožavaju Appleove proizvode!

Kroz cijelo ovo desetljeće Apple je konstantno predstavljao nove modele iPoda koji su donijeli brojne novitete – od velike količine prostora za pohranu glazbe i većeg ekrana osjetljivog na dodir pa do modela Shuffle koji uopće nema ekran, no jedna se stvar nikad nije promijenila – visoka kvaliteta i odličan dizajn.

Steve Jobs prvi je iPod predstavio 23. listopada 2001. godine te se na njega moglo pohraniti tada velikih 5 GB i 10GB podataka, odnosno 'čak tisuću pjesama koje su se mogle nositi u džepu'. Sljedeće godine Apple je nadogradio iPod koji je sad imao više prostora za pohranu podataka, dok je 2003. godine – uz redizajn iPoda, Apple predstavio i iTunes Store, online trgovinu za kupovinu pjesama koja je dodatno utjecala na povećanje prodaje njihovih glazbenih playera.

Kolika je popularnost ove online trgovine najbolje govori podatak da je putem nje do sada prodano više od 16 milijardi pjesama. Sljedeće godine Apple je predstavio iPod mini i iPod Photo.

Model mini bio je manji i tanji te je imao manje memorije – 4GB, a mogao se kupiti u nekoliko boja i bio je jeftiniji u odnosu na klasične modele Appleovih glazbenih playera. iPod Photo imao je ekran u boji te su se na njemu mogle prikazivati i fotografije, a taj je model od 2005. ponovno postao samo iPod.

Također, Apple ga je redizajnirao tako da je bio tanji i imao veći ekran u odnosu na prethodne modele, a na njemu su se mogli gledati filmovi, serije i drugi videozapisi. Te 2005. godine Apple je poboljšao i model mini kojeg je krajem godine zamijenio iPod nano s kapacitetom od 1, 2 i 4GB, a predstavili su i model Shuffle s kapacitetom flash memorije od 512MB i 1GB.

Ovaj Appleov potez bio je zanimljiv jer je riječ o uređaju koji nema ekrana – iako su mnogi sumnjali u njegov uspjeh, shuffle se i dalje uspješno prodaje. Neki su analitičari tada ironično govorili da samo Apple i Steve Jobs mogu predstaviti glazbeni player koji nema ekran i to navesti kao njegovu prednost.

Što se klasičnog iPoda tiče (naknadno je nazvan iPod classic), on je zadnji veći redizajn doživio još 2007. te je Apple od tada na njemu mijenjao samo neke sitnice poput količine prostora za pohranu podataka. Nano i shuffle od tada doživjeli su nekoliko većih promjena, a 2007.

Steve Jobs predstavio je iPod Touch – model s velikim ekranom i podrškom za WiFi i iTunes s kojim se moglo surfati internetom i koji je baziran na iPhoneu. Ovaj model s godinama je napredovao usporedno s iPhoneom pa posljednji model također ima dvije kamere, retina ekran, podršku za App Store i brojne druge opcije.

Iako se prije nekoliko mjeseci govorilo da Apple namjerava odustati od prodaje klasičnog iPoda i modela shuffle, u ovoj kompaniji to ipak nisu napravili pa su i dalje u prodaji četiri modela – classic, shuffle, nano i touch.

iPod je i dalje najprodavaniji i najpopularniji prijenosni glazbeni player na svijetu, ali njegova prodaja zadnjih godina ipak opada – razlog za to ponajviše su iPhone i drugi pametni telefoni s velikom količinom prostora za pohranu podataka pored kojih posebni uređaji za reprodukciju glazbe više nisu potrebni.

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju