Facebookov poslovni model oslanja se na veliku količinu (privatnih) informacija koje korisnici dijele putem ove društvene mreže – mnogi čak nisu niti svjesni koje sve informacije dijele s javnosti i koje su dostupne oglašivačima te se zbog toga ova kompanija često nalazi pod optužbama za kršenje privatnosti.
Dijeljenje privatnih informacija milijuna korisnika obogatilo je i proslavilo šefa i osnivača ove kompanije Marka Zuckerberga, a na portalu Gizmodo upozorili su na jednu zanimljivu stvar – upravo je Zuckerberg taj koji svoj privatni život krije od javnosti. Ako pogledamo njegov profil na Facebooku, možemo vidjeti samo dvije do tri objave mjesečno, a koliko je pazio na privatnost na svom vjenčanju najbolje govori podatak da niti njegovi prijatelji nisu znali da dolaze na vjenčanje, već su mislili da slave diplomu njegove djevojke.
Početak kraja?
Na Gizmodu zato kažu da, kako je Facebook s vremenom napredovao i više nije privatna, nego javna kompanija, vrijeme je da i 'Zuckerberg postane javan' pa su zato pozvali sve ljude da fotografiraju šefa Facebooka (moraju poštovati i određena pravila – npr. slika ne smije biti iz vremena prije izlaska Facebooka na burzu) i šalju im te slike koje će oni objaviti na stranici, a fotografa će nagraditi s dvadeset dolara – dakle, pozivaju sve svoje čitatelje da uhode Zuckerberga.
Dodaju da, s obzirom da Zuckerberg kontrolira privatnost milijuna korisnika, čini se da bi 'bilo pošteno' da i korisnici posjeduju dio njegove privatnosti. Kao što su na Gizmodu i očekivali njihov je potez naišao na osude, ali i odobravanje dijela korisnika te im je donio lijepu reklamu, što je najvjerojatnije bio njihov cilj.
Zuckerberg još nije komentirao ovaj potez Gizmoda, a na portalu The Next Web savjetovali su mu da im pošalje 500 svojih slika i taj novac uplati u dobrotvorne svrhe.
Što vi mislite o ovom potezu Gizmoda – da li im je ovo samo dobra reklama ili žele pokazati Zuckerbergu koliko iritantno može biti kršenje privatnosti (ono što Facebook radi već godinama)?
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.