Kada se priča o kompaniji čiji je izvršni direktor velika ikona, čija predstavljanja proizvoda prate tisuće vjernih fanova i čije tablete i pametne telefone koriste milijuni ljudi, većina bi pomislila da se radi o Appleu. No, jedna relativno nepoznata kineska kompanija također ima fanatične fanove i prodaje milijune pametnih telefona i tableta te je na kineskom tržištu čak prodala više smartphonea od Applea i u kratko vrijeme postala je fenomen na mobilnom tržištu – Xiaomi.
Pročitajte i ovo
Xiaomi sve popularniji
Evo što ZAPAD mogu naučiti od 'kineskog Applea'!
Bombastično
Kineski 'Steve Jobs' Googleu preoteo vodećeg menadžera
Evo što ZAPAD može naučiti od 'kineskog Applea'!
Ova je kompanija osnovana tek 2010. godine (njena tržišna vrijednost već sada iznosi 10 milijardi dolara) te je u svom kratkom usponu prema vrhu koristila potpuno drugačiju taktiku od Applea i Samsunga zahvaljujući kojoj su u samo nekoliko godina postali jedna od vodećih mobilnih kompanija u Kini, ali i na svijetu.
Naime, Xiaomi za razliku od konkurencije ne troši veliki novac na oglašavanje te se njihovi telefoni ne mogu kupiti u trgovinama (pa ne moraju plaćati maržu trgovcima), već samo putem interneta, što im omogućava da prodaju puno jeftinije telefone u odnosu na ostale mobilne kompanije – npr. Xiaomijev telefon u Kini košta oko 200 dolara, dok je cijena iPhonea veća od 700 dolara.
Njihove uređaje koji rade na Androidu krase kvaliteta izrade i odlične performanse, napominju na stranici 9to5 Mac, a najveća reklama su im sami korisnici i njihove pohvale na internetu i društvenim mrežama. Xiaomi je prošle godine prodao 18,7 milijuna pametnih telefona u Kini, što je manje od Applea koji je tijekom 2013. prodao više od 23 milijuna smartphonea na tom tržištu, no ove godine situacije se promijenila te je Apple u prvom kvartalu prodao 9 milijuna telefona, dok je Xiaomi u prva tri mjeseca ove godine prodao čak 10,4 milijuna telefona čime je preskočio Apple na ovom tržištu.
Kineski Apple platio 3,6 milijuna dolara za 'samo dva slova'!
Ova kompanija u budućnosti ima još veće planove te je njihov karizmatični izvršni direktor Le Jun (kojeg mnogi nazivaju kineskim Steveom Jobsom) u Xiaomi doveo poznatog Googleovca Huga Baru koji će im pomoći da u budućnosti zauzmu još veći udio kineskog, a kreću i u veliki pohod na međunarodno tržište na kojem bi u budućnosti mogli imati veliku ulogu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook