Dobar dizajn je nenametljiv i dugovječan, a upravo se to odnosi na helveticu


Prošlog tjedan umro je Mike Parker, dizajner koji je popularizirao helveticu, jednu od omiljenih tipografija dizajnera koju u svojim logotipima koriste brojne velike kompanije. Za razvoj helvetice zaslužni su švicarski dizajneri Max Miedinger i Eduard Hoffmann te je ovo pismo izdano još 1957. godine kao Neue Haas Grotesk, da bi kasnije promijenilo ime u helvetica (helvetia je latinsko ime za švicarsku).

Na BBC-u napominju kako, iako mnogi smatraju da je za popularnost helvetice zaslužan Steve Jobs, odnosno Apple koji je ovo pismo uvrstio u svoj operativni sustav, ova je tipografija već puno prije toga postala omiljena među mnogima dizajnerima te su je nedugo nakon izdavanja studenti škole dizajna iz Basela raširili po SAD-u (jedan od najzaslužnijih za širenje helvetice bio je i Parker koji je studirao na Yaleu).

'Tipografija gubi svoj smisao ako gubi komunikacijsko značenje, odnosno čitljivost te je njena jedina dužnost da prenese informaciju u pisanom obliku', govorio je o helvetici Emil Ruder, jedan od švicarskih dizajnera koji je također doprinio širenju ove tipografije.

Hrvat novi šef dizajna eksterijera u BMW-u!

Slično je smatrao i Wim Crouwel, nizozemski dizajner koji je rekao kako tipografija ne smije imati nikakvo značenje, već bi to značenje trebali prepustiti tekstu – dizajneri su težili neutralnosti, a 's helveticom je tipografija prvi puta postala neutralna'. Uspon helvetice počeo je u sedamdesetim godinama kada su je počele prihvaćati brojne velike kompanije, a danas je ovo pismo standardni dio Windowsa i Mac OS X-a.

Tijekom godina dizajneri su prema helvetici razvili 'odnos ljubavi i mržnje', no na BBC-u kažu da takav odnos nema nikakve veze sa samim dizajnom tipografije, već s njenom pogrešnom uporabom i korištenjem u krivim okruženjima. Naime, s obzirom na sveprisutnost ove tipografije, odabirom helvetice u logu kompanije se neće moći previše razlikovati u odnosu na konkurenciju na tržištu, no zahvaljujući odličnoj čitljivosti i 'sigurnom dizajnu', ovu su tipografiju prihvatili brojni veliki brandovi i korporacije poput BMW-a American Airlinesa, Lufthanse, Panasonica i brojnih drugih.

Njenu popularnost najbolje je opisao dizajner Braunovih proizvoda Dieter Rams koji je rekao da je 'dobar dizajn nenametljiv i dugovječan', a upravo se to odnosi na helveticu.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook