A idući put...

Idući tjedan asteroid će prohujati najbliže Zemlji IKAD!

Idući tjedan pored Zemlje će, najbliže dosad zabilježeno, prohujati 45-metarski asteroid, ukupne destruktivne moći jedne hidrogenske bombe.

Prelet asteroida na svega 24.000 kilometara od Zemlje dogodit će se u petak, 8. veljače, a da će to biti rekordno blizak prelet, potvrdio je i Don Yeomans iz NASA-inog programa Near Earth Object.

>> Asteroid Apophis prošao pored Zemlje!

'Bit će to rekordno približavanje, no putanja asteroida dobro je poznata pa je mogućnost udara isključena', istaknuo je Yeomans, a prenosi mirror.co.uk.

Astronomi isto tako ne isključuju mogućnost udara u Zemlju istog asteroida, koji će se vraćati svake godine. Šteta koju bi taj asteroid mogao napraviti, daleko je od zanemarive, jer bi pri udaru o površinu zemlje, mogao sa zemljom sravniti grad veličine Londona.

'Najvažnija stvar kod tog asteroida jest da nas podsjeća kako je prijetnja od takvih objekata vrlo stvarna', istaknuo je Jonti Horner, astronom iz australskog Sveučilišta New South Wales.

Taj asteroid, nazvan 2012 DA14, otkriven je tek prošle godine i jedan je od 500.000 poznatih objekata koji kruže oko Zemlje.

Vlade svjetskih velesila trenutno promišljaju i razgovaraju o tome kako spriječiti da jedan sličan asteroid ne udari u zemlju, ukoliko se u budućnosti otkrije da je na putanji koja se sudara sa Zemljom.

Jedan od prijedloga je kako bi ga trebalo izbaciti iz putanje pomoću raketa, a Europska svemirska agencija planira vježbati tu strategiju na 800-metarskom asteroidu Didymosu, 2020. godine.

Naravno, među drugim prijedlozima je i gađanje asteroida raketama s nuklearnim bojevim glavama.