Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nije besplatno

'Gmail ne naplaćuje korištenje servisa, ali to ne znači da je besplatan'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Gmail vam ništa neće naplatiti u novcu, ali to ne znači da je besplatan.

Iako Gmail ne naplaćuje korištenje svog servisa, ne znači da je potpuno besplatan. Ta kompanija korisnicima naplaćuje tako da od njih prikuplja goleme količine osobnih informacija te pomoću njih servira oglase koji bi korisnike mogli zanimati, objavio je CNN.

Pročitajte i ovo Ilustracija Budite oprezni Dobijete li ovaj SMS - ne otvarajte ga i ne šaljite ništa: Na perfidan način pokušavaju se dočepati važnih podataka Oglašavanje na Novoj TV - 4 Nikoga se ne štedi Nova TV beskompromisno čuva povjerenje gledatelja: Samo dva posto od ukupnih prihoda ostvareno je od oglašavanja državnih tvrtki i institucija

Procjenjuje se da Gmail koristi više od 500 milijuna ljudi i na taj način on dominira webmail svijetom. Međutim, Gmail se upravo suočava s višestrukom privatnom tužbom u SAD-u i Europi. Mnogi optužuju kompaniju za ilegalno skeniranje sadržaja emailova.

'Temeljno obećanje Gmaila je, dat ćemo vam snažan email servis, a za uzvrat želimo vam prikazati reklame te skeniramo vaše mailove kako bismo odlučili koji su oglasi za vas najvažniji', rekao je Eric Goldman, profesor na fakultetu prava Santa Clara.

Upravo na taj način moguće je ostvariti velik profit. Google je prijavio 16,86 milijardi dolara prihoda samo za posljednji kvartal 2013. godine, a jedan način na koji zarađuje novac jest automatsko skeniranje i indeksiranje poruka tako što koristi podatke kako bi korisnicima mogli pokazati za njih korisne oglase.

Računala budućnosti pokretat će softver koji će 'razmišljati kao i ljudi'

Gmail pregledava ključne riječi iz mailova kako bi odabrao koji će oglas prikazati korisniku. Primjerice, razgovor u kojem se spominje da će se osobe vidjeti na tečaju plesa, mogao bi potaknuti objavu reklame o proizvodu za mršavljenje.

Podaci prikupljeni preko emailova također mogu biti korišteni za kreiranje profila korisnika za buduće oglašavačko targetiranje. Kompanije poput Googlea stvaraju profil svakog korisnika koristeći informacije iz svoje proizvode kao što su tražilice, emailovi, Google+...

'Ništa u životu nije besplatno, i kao rezultat toga važno je da ljudi shvate koju vrijednost donose besplatnim servisima, bilo koje vrste', zaključuje Behnam Dayanim, partner u odvjetničkoj firmi Paul Hastings LLP in Washington.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene