Zbog Facebooka veliki broj korisnika ove društvene mreže misli da ima problema s prevelikom težinom, pokazalo je istraživanje centra za poremećaje u prehrani iz Baltimorea.
Pročitajte i ovo
nepravilne prehrambene navike
Zabrinjavajući podaci: Svako treće dijete osnovnoškolske dobi ima prekomjernu tjelesnu masu
Istraživanje Europske inicijative
Svako treće dijete u Hrvatskoj ima ozbiljan zdravstveni problem: Adekvatno ga ne prepoznaju ni roditelji ni liječnici obiteljske medicine
Ovo je istraživanje provedeno među 600 korisnika Facebooka starosti između 16 i 40 godina te je više od 50 posto njih priznalo da su, zbog fotografija koje su objavljene na ovoj mreži (bez obzira da li su ih stavili sami ili su ih na mreži postavili njihovi prijatelji), nezadovoljni svojim izgledom – misle da su debeli i to utječe na njihovo samopoštovanje.
Steve Craford iz ovog centra rekao je novinarima Mashablea kako je naša kultura opsjednuta težinom, a dio krivice za to ima i Facebook zbog kojeg se ljudi osjećaju debljima nego što jesu.
Evo zašto ste zbog Facebooka nezadovoljni svojim životom!
Naime, zahvaljujući Facebooku ljudi su sada stalno svjesni svoje pojave i izgleda te mnoštvo njim smatra kako moraju biti mršaviji – na to je utjecao i Timeline koji omogućuje da jednostavno usporedimo sadašnje slike s onima koje su snimljene prije par godina te usporedba tih slika za mnoge može biti deprimirajuća.
Zbog ovakvog razmišljanja korisnici se odlučuju na radikalne i opasne dijete pa Crawford smatra da je Facebook utjecajan faktor u razvoju ozbiljnih poremećaja u prehrani.
Ostali rezultati ovog istraživanja pokazali su i da 51 posto korisnika uspoređuje svoje živote sa životima drugih na temelju statusa i fotografija koje objavljuju na Facebooku te se trećina njih loše osjeća kada uspoređuju svoje profile s profilima svojih prijatelja.
Zanimljiv je i podatak da Facebook danas utječe na način na koji se osobe ponašaju dok su vani s prijateljima pa će tako 43 posto njih izbjegavati fotografiranje ako misle da ne izgledaju dobro jer se boje da će te fotografije završiti na internetu, odnosno nekoj od društvenih mreža.
Craford je u razgovoru za Mashable zaključio da bi korisnici, ako Zuckerbergova mreža zaista utječe na njihovo nezadovoljstvo vlastitim izgledom, trebali dobro promisliti o načinu korištenja Facebooka, odnosno čak se na neko vrijeme u potpunosti isključiti s njega.