Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Dok u Appleu mogu biti zadovoljni prodajom top modela iPhone 5S, jeftiniji iPhone 5C ne prodaje se dobro, a jedan od razloga je što on ne predstavlja statusni simbol.


Apple je ove godine promijenio strategiju oko pametnih telefona te je, umjesto jednog modela, prvi puta predstavio dva nova modela iPhonea. Uz klasičnog nasljednika petice predstavljen je i jeftiniji iPhone 5C, a iako nema službenih informacija o njegovoj prodaji, internetom kruže brojne informacije kako je prodaja ovih telefona razočaravajuća. Tim Cook je u nedavnom intervjuu za Bloomberg rekao kako Apple ne želi prodavati jeftine i loše proizvode, već samo uređaje vrhunske kvalitete.

Jeftiniji, ali i dalje PRESKUP: Apple smanjuje narudžbe iPhonea 5C

Vezani članci Slika nije dostupna U redu za novi iPhone stajao i – Batman! Slika nije dostupna Zbog ovog su korisnici iPhona bili ljutiti

No, problem iPhonea 5C jest što nije dovoljno jeftin da privuče veliki broj korisnika kojima su ovi uređaji i dalje skupi, a s druge strane nema onu ekskluzivnost iPhonea 5S te je većini ljubitelja ove kompanije puno draži skuplji model u odnosu na model 5C koji dolazi s godinu dana starijim hardverom.

Roger Dooley, autor knjige o neuromarketingu posjedovanje posljednjih Appleovih gadgeta uspoređuje s lovcima iz davnih vremena – nekoć su lovci koji su ulovili najvećeg jelena ili ubili lava nosili njihove zube oko vrata kako bi se pohvalili svojim ulovom, a danas se ljudi na sličan način hvale tehnologijom jer smatraju da će neki novi i skupi gadget podići njihov društveni status.

Još od prvog modela iPhonea koji je predstavljen 2007. godine, Appleov se telefon smatrao cool uređajem i simbolom prestiža, no s vremenom su i telefoni drugih kompanija dosegli takav status pa na Huffington Postu smatraju da je Appleu 'sve teže uvjeriti korisnike da im njihovi gadgeti daju veći status od Samsungovih' te su Galaxy S telefoni posljednjih godina proglašavani najboljim smartphone uređajima na svijetu.

Fanatici tehnologije: Ostavili bi djevojke zbog novog iPhonea

Apple želi svoj imidž ekskluzivnog branda zadržati s modelima poput novog iPada i iPhonea 5S, dok slabiji i jeftiniji model 5C ipak ne spada u tu kategoriju te se postavlja pitanje kome je konkretno namijenjen – nije napredan poput modela 5S i 'ne izaziva osjećaj statusa i ljubomore', a opet nije niti dovoljno jeftin da privuče veći broj korisnika kojima su ovi telefoni preskupi.

S obzirom na ovo iskustvo s modelom 5C, bit će zanimljivo vidjeti Appleove planove za sljedeću godinu i hoće li ponoviti ovakvu strategiju s jeftinijim telefonom koja se, kako se za sada čini, nije pokazala uspješnom.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook