Apple je ove godine promijenio strategiju oko pametnih telefona te je, umjesto jednog modela, prvi puta predstavio dva nova modela iPhonea. Uz klasičnog nasljednika petice predstavljen je i jeftiniji iPhone 5C, a iako nema službenih informacija o njegovoj prodaji, internetom kruže brojne informacije kako je prodaja ovih telefona razočaravajuća. Tim Cook je u nedavnom intervjuu za Bloomberg rekao kako Apple ne želi prodavati jeftine i loše proizvode, već samo uređaje vrhunske kvalitete.
Pročitajte i ovo
Počela prodaja novih iPhonea
U redu za novi iPhone stajao i – Batman!
Nove opcije dostupne korisnicima
Zbog ovog su korisnici iPhona bili ljutiti
Jeftiniji, ali i dalje PRESKUP: Apple smanjuje narudžbe iPhonea 5C
No, problem iPhonea 5C jest što nije dovoljno jeftin da privuče veliki broj korisnika kojima su ovi uređaji i dalje skupi, a s druge strane nema onu ekskluzivnost iPhonea 5S te je većini ljubitelja ove kompanije puno draži skuplji model u odnosu na model 5C koji dolazi s godinu dana starijim hardverom.
Roger Dooley, autor knjige o neuromarketingu posjedovanje posljednjih Appleovih gadgeta uspoređuje s lovcima iz davnih vremena – nekoć su lovci koji su ulovili najvećeg jelena ili ubili lava nosili njihove zube oko vrata kako bi se pohvalili svojim ulovom, a danas se ljudi na sličan način hvale tehnologijom jer smatraju da će neki novi i skupi gadget podići njihov društveni status.
Još od prvog modela iPhonea koji je predstavljen 2007. godine, Appleov se telefon smatrao cool uređajem i simbolom prestiža, no s vremenom su i telefoni drugih kompanija dosegli takav status pa na Huffington Postu smatraju da je Appleu 'sve teže uvjeriti korisnike da im njihovi gadgeti daju veći status od Samsungovih' te su Galaxy S telefoni posljednjih godina proglašavani najboljim smartphone uređajima na svijetu.
Fanatici tehnologije: Ostavili bi djevojke zbog novog iPhonea
Apple želi svoj imidž ekskluzivnog branda zadržati s modelima poput novog iPada i iPhonea 5S, dok slabiji i jeftiniji model 5C ipak ne spada u tu kategoriju te se postavlja pitanje kome je konkretno namijenjen – nije napredan poput modela 5S i 'ne izaziva osjećaj statusa i ljubomore', a opet nije niti dovoljno jeftin da privuče veći broj korisnika kojima su ovi telefoni preskupi.
S obzirom na ovo iskustvo s modelom 5C, bit će zanimljivo vidjeti Appleove planove za sljedeću godinu i hoće li ponoviti ovakvu strategiju s jeftinijim telefonom koja se, kako se za sada čini, nije pokazala uspješnom.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook