Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Intervju

Direktorica u EMI Musicu u Njemačkoj: Obratite više pozornosti na potrošače!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Marketing Kingdom Zagreb koji će se održati 14. I 15. ožujka 2013. u Hypo Centru u Zagrebu, predstavit će neke od najvećih svjetskih stručnjaka iz marketinga. Uz ostale govornike tu su i Dana Kabbani koja je viša marketinška upraviteljica u EMI Music-u, jednoj od najvećih muzičkih izdavačkih kuća zaslužnih za uspjeh poznatih zvijezda poput Robbie Williamsa, Coldplaya, Davida Guettae, Davida Bowiea i Gorillaza.

Ekskluzivno za Dnevnik.hr Dana Kabbani je s hrvatskom javnošću podijelila svoje viđenje promjenjivih trendova u muzičkoj industriji, a rekla je nešto i o svom skorom posjetu Hrvatskoj.

Pročitajte i ovo Zagrebački Jarun Na Dan planeta Zemlje Na Jarun se više ne može automobilom: Dopuštenje imaju samo ove kategorije građana Požar automobila u Prečkom - 2 Očevid u tijeku FOTO Noćna buktinja uznemirila građane: Izgorjela čak tri automobila

Dana Kabbani radi kao senior director marketing services GSA u EMI Music-u u Njemačkoj. U EMI-ju je odgovorna za upoznavanje tržišta i potrošača, marketinško istraživanje, CRM, društvene medije, internet stranice, planiranje u medijima, te za kreativne usluge za Njemačku, Švicarsku, Austriju i Istočnu Europu.

Dana, muzička industrija se dosta promijenila posljednjeg desetljeća. Koja je tajna EMI-jevog uspjeha u toj industriji?

'Tako je, posljednje desetljeće stvorilo je novu muzičku industriju. Ovisno o zemlji, ali vrijednost industrije je pala i do 15%, to jest, trenutno radimo sa znatno manjim muzičkim tržištem nego prije deset godina. Tradicionalna distribucija se u potpunosti promijenila – mnogi trgovci ostali su bez posla, no pojavili su se novi, pogotovo online trgovci za e-commerce, commercial downloads ili streaming. Struktura medija se također promijenila, napravila je velik pomak prema internetu, uključujući društvene medije. Danas je potrošaču muzika dostupna na mnogim mjestima. Prilagoditi se takvim uvjetima bio je velik izazov i prilika za EMI Music. Kako nije bio najveći igrač u industriji, EMI se fokusirao na učinkovitu alokaciju resursa i prigrlio nove tehnologije, zahtjeve potrošača i promjenjivu muzičku okolinu', kaže Dana.

Kako su se izdavačke kuće nosile s padom prodaje?
Obratite više pozornosti na potrošače. Što potrošač želi?

'Pronađite zajednički jezik s potrošačem, potrošački touchpoint i prilagodite svoje marketinške i distribucijske programe. Slušajte s razumijevanjem i djelujte. Ne gurajte već vucite marketing. To je proces i ostalo je još puno toga za napraviti', kaže Dana.

Kakav je Vaš stav o stranicama na kojima se može skidati glazba? Kako se izdavačke kuće mogu boriti s ilegalnim preuzimanjem podataka?

'Stranice s kojih se mogu “skidati” različiti podaci pa tako i muzika uvelike su naštetile poslu u muzici. Od kada postoje streaming usluge, čak i okorjeli file sharer može uvidjeti prednosti – takve usluge su jeftine, prikladne, pružaju veliki izbor i legalne su. Nema više izgovora', ističe Dana.

Što mislite kako će se izdavačke kuće prilagoditi novim tržišnim trendovima kroz dvije ili tri godine?

'Trenutno vidimo da se to jako razlikuje od zemlje do zemlje. Neke zemlje su i dalje jake u prodaji, npr. Njemačka, u nekim drugim zemljama, npr. u Americi download je preuzeo prodaju, a opet neke treće su fokusirane na streaming, npr. Švedska. Jedan trend zasigurno ostaje: marketingom i distribucijom će se upravljati online', pojašnjava Dana.

Što mislite koji su najveći izazovi u današnjem svijetu marketinga?

'Razumjeti koji su glavni trendovi. Toliko je mogućnosti i uvijek je izazov pronaći prikladni marketinški alat za ciljanu publiku. Izazov je, ali može biti i zabavna prilika ako ste voljni eksperimentirati', kaže Dana. 

Jeste li bili u Zagrebu? Koja su Vaša očekivanja od Marketing Kingdoma u Zagrebu?

'Da, bila sam već u Zagrebu. Lijepo ga je posjetiti. To što ću sudjelovati na MK bit će lijepo iskustvo. Pretpostavljam da će atmosfera biti vrlo uzbudljiva s obzirom na mnoge odlične predstavljače i ideje', kaže Dana.

Marketing Kingdom organizira P World u suradnji s regionalnom vodećom agencijom za društvene medije iStudio. Hypo Alpe Adria je glavni pokrovitelj događaja, Styria Group ekskluzivni tiskovni partner, a Nova TV i Dnevnik.hr su službeni partneri događaja.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene