Jedna od velikih prednosti internetskog oglašavanja u odnosu na klasično offline oglašavanje jest što kompanije mogu puno preciznije plasirati oglase te mogu imati veliki broj (privatnih) informacija o osobama koje su vidjele te oglase. Dok korisnici surfaju internetom prate ih oglasi bazirani na njihovim interesima i povijesti surfanja, dok na Facebooku oglašivači mogu precizno plasirati svoje oglase na temelju brojnih informacija koje korisnici ostavljaju na toj društvenoj mreži.
Pročitajte i ovo
IMAMO POPIS
Pogledajte gdje ove nedjelje možete u kupovinu: Otvoreno je i dosta šoping-centara
Radne nedjelje
U ponedjeljak skoro ništa ne radi, kupite sve na vrijeme: Imamo popis trgovina otvorenih ove nedjelje
TRGOVCI ŽELE ZNATI SVE O VAMA: Pogledajte kako im to uspijeva!
Kako bi što preciznije plasirali offline oglase, britanska kompanija Tesco uskoro će početi s implementacijom OptimEyes tehnologije koja će skenirati lica posjetitelja trgovina kako bi se dobile informacije bitne za oglašavanje. Prema informacijama objavljenim na Digital Trendsu, Tesco će postaviti monitore na kojima će se prikazivati reklame i kamere unutar trgovina na benzinskim postajama te će, na temelju informacija o dobi i spolu kupaca koje dobiju skeniranjem njihovih lica, moći saznati tko i kada pregledava te reklame na monitorima.
Monitori i kamere bit će postavljeni iznad blagajni tako da, kada kupci budu čekali u redovima, vjerojatno će veliki broj njih gledati u te monitore, a osim što će oglašivači imati informacije o osobama koje gledaju reklame, oni će ih moći i personalizirati i prikazivati posebne reklame za određene skupine posjetitelja. Tako, ako npr. mlađi muškarac stoji u redu na blagajni, na ekranu će se prikazivati jedna vrsta reklama, a kada se on pomakne naprijed i na njegovo mjesto dođe neka starija žena, na ekranu će se promijeniti oglas koji će onda biti prilagođen upravo za tu ženu.
Osim po spolu i godinama, o vrsti reklama koje se prikazuju mogli bi odlučivati i drugi faktori poput doba dana (jutro ili večer), ali i stvari koje su osobe kupile jer bi kamere mogle prepoznati te stvari i onda bi se na ekranu prikazao neki oglas koji je povezan s njima.
Nećete vjerovati tko vas špijunira u trgovinama!
Simon Sugar, predsjednik Amscreena, kompanije koja je razvila ovu tehnologiju kaže da u budućnosti žele koristiti OptimEyes u što većem broju trgovina i dodaje da njihovi podaci oglašivačima daju neprocjenjive podatke na temelju kojih mogu točno saznati koliko je ljudi u koje doba dana i na kojem mjestu vidjelo njihov oglas te će im te informacije pomoći u prilagođavanju reklamnih kampanja. Jasno je kolika opasnost za privatnost ljudi prijeti od ove tehnologije koja će moći pratiti gdje se netko nalazi i što kupuje, no Sugar kaže da opasnosti za privatnost nema jer njihova tehnologija ne uključuju softver za prepoznavanje lica te niti jedna fotografija neće biti pohranjena u sustavu.
Što vi mislite o ovakvom načinu oglašavanja i činjenici da bi u budućnosti kamere u trgovinama mogle skenirati vaša lica i sve što kupujete kako bi vam se prikazali precizno plasirani oglasi?
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook