Znanstvenici su po prvi put otkrili znakove prisutnosti vodene pare na udaljenom planetu veličine Neptuna, a to je ujedno i najmanji egzoplanet koji je otkrio svoj kemijski sastav astronomima.

Uz pomoć tri teleskopa astronomi su pronašli tragove vode na egzoplanetu naziva HAT P-11b, koji se okreće oko zvijezde u sazvježđu labuda, koje je od Zemlje udaljeno 124 svjetlosne godine, odnosno oko trilijun kilometara.

Vezani članci Slika nije dostupna FOTO U dalekom svemiru otkrivena paklena inačica Zemlje Slika nije dostupna NASA otkrila plavi planet na kojemu pada staklena kiša

Astronomi su do otkrića došli mjereći boje koje planetova atmosfera apsorbira tijekom prolaska ispred njezine matične zvijezde. Njihovo otkriće objavljeno je u časopisu Nature. Za njega je zaslužan tim astronoma sa Sveučilišta Maryland.

Otkrivena super Zemlja!

HAT P-11b četiri je puta širi od Zemlje, a njegovu atmosferu promatrali su teleskopi Hubble, Spitzer i Kepler. Njihovim opservacijama uvelike je pomogla činjenica da na tom egzoplanetu nema oblaka što inače predstavlja prepreku, prenosi BBC.

Tim je otkrio da 90 posto atmosfere tog egzoplaneta čini vodik, no i da značajan njezin dio čini i vodena para.

Krajnji cilj je zabilježiti isto i na egzoplanetima veličine Zemlje. HAT P-11b se nalazi preblizu svojoj matičnoj zvijezdi pa je time i nepogodan za život kakvog mi poznajemo. Znanstvenici se nadaju otkriti prisutnost vode na egzoplanetima u takozvanoj zlatnoj ili zelenoj zoni oko zvijezda.