"Situacija nije blistava, na njemačkem autocestama se uglavnom stoji", rekla je jedna glasnogovornica Njemačkog auto kluba ADAC.
Pročitajte i ovo
Visina od 11 metara
Užas u Berlinu! Majka s trećeg kata u kutiji za mačke bacila kćer
Štrajk ometa željeznički promet
Najgora je situacija oko velikih gradove i gusto naseljenih
industrijskih područja poput rajnsko-majnske regije oko Frankfurta ili regije Rajna-Ruhr, na sjeverozapadu zemlje.
"U rajnsko-ruhrskom području od Koelna do Dortmunda nema auto-ceste na kojoj je prolaz slobodan", priopćio je ADAC. Gužve su velike i na prilazima Muenchenu gdje je zabilježen i zastoj od 25 kilometara.
ADAC smatra da je tijekom današnjeg štrajka, trećeg u posljednjih nekoliko mjeseci, više putnika nego prije sjelo u automobile, što je izazvalo kaos na autocestama.
"Neka samo jedan dio od pet milijuna putnika, koliko ih dnevno koristi regionalne vlakove Deutsche Bahna, sjedne za upravljač i gužve su zajamčene", smatra ADAC.
Sindikat njemačkih vlakovođa (GDL) je, nakon što Deutsche Bahn početkom tjedna nije ponudio novi tarifni ugovor, pozvao u srijedu svoje članove na štrajk.
"Ako uprava željeznica ne izađe u susret s novom ponudom štrajkat ćemo svaki dan", rekao je član uprave GDL-a Claus Weselsky.
Uprava željeznica smatra da je štrajk bio neuspješan jer je velik dio regionalnih vlakova, zahvaljući kriznom planu "Deutsche Bahn", ipak prometovao.
Štrajk je isto tako ograničen na regionalni promet, jer je radni sud u Leipzigu prošlog tjedna GDL-u zabranio štrajk u međugradskom i teretnom prometu.
"Štrajk je potuno promašio učinak koji priželjkuje GDL", zaključio je član uprave Deutsche Bahna Karl-Friedrich Rausch. Krizni plan željeznice predviđa, između ostalog, i pojačani angažman vlakovođa sa statusom državnih službenika kojima, kao takvima, štrajkanje nije dopušteno.
Udruge putnika pokazuju sve manje razumijevanja za štrajkačke akcije GDL-a koje traju od srpnja i koji nanose veliku štetu ne samo željeznicama, nego i gospodarstvu uopće. Na udaru kritika se nalaze i neuobičajno visoki zahtjevi GDL-a za 30-postotnim povećanjem plaća te zasebnim tarifnim ugovorom.
S obzirom da je uprava Deutsche Bahna potpuno isključila mogućnost ispunjenja zahtjeva GDL-a, uprava ovog sindikata zatražila je intervenciju savezne vlade u pregovore, što je državni vrh odbacio s napomenom da ne želi ugrožavati tarifnu autonomiju pregovaračkih strana.