Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Kampanja uoči slovenskog referenduma o arbitražnom sporazumu s Hrvatskom, zakazanog za 6. lipnja, bliži se svojoj sredini, a u medijima je sve više kritika načina na koji se vodi, prije svega zbog naglašenih populističkih tonova koji dominiraju u polemici glavnih aktera.


Medijska strategija oporbe protiv sporazuma zasniva se na pokušaju da obeshrabri izlazak na referendum onih glasača koji su za konačno rješenje spora, a motivira one koji smatraju da je referendum prilika da se iskaže nepovjerenje sadašnjoj vladi, navodi u svom prilogu ljubljanskog 'Dela' od srijede Jure Apih, bivši glavni urednik tog lista i jedan od najiskusnijih stručnjaka za politički marketing. 'Želi se posijati sumnja u stvarnu volju birača, kako se ne bi glasovalo o sporazumu o arbitraži nego o tome je li popularniji Pahor ili (nekadašnji premijer) Janša i kako bi na referendum izašlo što manje ljudi', navodi Apih.

Vezani članci Ilustracija Slovenci odgovorili na ruske optužbe da su upetljani u prljavu bombu: "To je objavljeno bez našeg znanja" Slika nije dostupna Prvi test za lijevu Vladu Roberta Goloba: Slovenija izlazi na predsjedničke izbore

On tvrdi da je dosadašnji tijek kampanje pokazao sliku pravog 'medijskog rata' u kojemu se izlazilo i s populističkim i nacionalističkim parolama o 'Sloveniji do Mirne' i 'Istri koja nikad nije bila hrvatska', u čemu je prednjačila oporbena desnica. Janša u kampanji nastoji dokazati kako je Pahor neuspješan pregovarač iako je i sam imao priliku riješiti spor, a to nije učinio, pa sada Pahora optužuje za nesposobnost i "loš" sporazum, tvrdi Apih i dodaje da je osobno za rješenje graničnog prijepora i potvrdu arbitražnog sporazuma.

Apih tvrdi da oporba vladi priprema još nekoliko medijskih "udaraca" i da negativnoj kampanji ide u prilog nacionalna televizija u kojoj dominiraju urednički kadrovi koji su na svoja mjesta došli u vrijeme prijašnje vlade. To se, tvrdi on, pokazalo i u prošlotjednom sučeljavanju Janše i Pahora na državnoj televiziji, kada su Pahorovi odgovori i replike bili prekidani, dok se Janši ostavljalo više prostora za iznošenje svojih argumenata.

Ugledni kolumnist i sociolog Vlado Miheljak u ljubljanskom dnevnom listu "Dnevnik" od srijede vidi populističke note i u nastupima premijera Boruta Pahora. Kao ilustraciju navodi Pahorov razgovor za poslovni list "Finance" od utorka u kojemu je Pahor rezultat referenduma povezao sa svjetskim nogometnim prvenstvom.

Na pitanje hoće li ići u Južnu Afriku i pratiti nastupe slovenske reprezentacije, Pahor je rekao da to nije isključeno ako bi rezultat referenduma bio povoljan i da bi se tijekom prvenstva u Južnoj Africi mogao neformalno sastati s novim britanskim premijerom Davidom Cameronom. Miheljak tvrdi da je riječ o tipičnoj zloupotrebi sportskih i domoljubnih sentimenata koju bi političari trebali izbjegavati, da je mogući Pahorov odlazak u Južnu Afriku "možda jedini dobar razlog" protiv potvrde arbitražnog sporazuma na referendumu, ali da je razloga za njegovo potvrđivanje mnogo više.

U spomenutom je razgovoru za list "Finance" Pahor rekao i to da ne želi vezivati pitanje svog mjesta premijera s rezultatom referenduma, ali da bi razmislio o posljedicama ako bi sporazum na referendumu bio odbijen. Njegova ostavka, prema Pahorovim riječima, mogla bi postati opcija ako bi zbog rezultata referenduma Slovenija došla u izolaciju sa socijalnim i gospodarskim posljedicama, a on osjetio da tu situaciju ne može riješiti.

>> 'Referendum o arbitraži mogao bi postati referendum o Pahoru'

Oporba, koja se protivi arbitražnom sporazumu, također iznosi ovih dana teške kritike na račun vlade i Pahora i njihova vođenja referendumske kampanje. Pahora su tako optužili da za agitiranje koristi javne nastupe i državne proslave na kojima bi morao govoriti kao premijer. Oporba također optužuje vladu, tvrdeći da je ona objavljivanjem materijala koji govore u korist arbitražnog sporazuma na internetnim stranicama vlade djelovala pristrano i kršila zakon. (Hina)

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju