Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Dobro je znati

On tvrdi da su ovo 'prljave tajne' zrakoplovnih kompanija

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Zrakoplovni stručnjak Joe Brancatelli smatra da većina putnika nema pojma koliku moć nad njima imaju zrakoplovne kompanije.

Nakon kupnje avionske karte, od točke A do točke B obično dođemo bez incidenta. Osim ponekog kašnjenja, otkazivanja leta ili izgubljene torbe, zrakoplovne kompanije uglavnom učine ono što kažu da će učiniti.

Pročitajte i ovo Ilustracija Boeingova avion kojemu su otpala vrata Drama u zraku Boeing u sve većim problemima: Avionu s više od stotinu putnika tijekom leta otpao dio krila Ilustracija Suspendirani su Piloti zaspali na letu na kojem je bilo 153 ljudi, uslijedio je potpuni kaos: Opravdanje koje su dali je navjerojatno

Ipak, zrakoplovni stručnjak Joe Brancatelli smatra da većina putnika nema pojma koliko su ranjivi zbog hirova zrakoplovnih kompanija i koliko moći one imaju nad njima.

'Zapravo nemate gotovo nikakva prava', rekao je i dodao kako će zrakoplovne kompanije, ukoliko žele zeznuti putnika, to i napraviti. Naglašava da ne želi implicirati da su zrakoplovne kompanije zli entiteti koji se s vama žele poigrati i uzeti vam novac. No, izdvojio je nekoliko stvari za koje bi bilo dobro da ih putnici znaju, prenosi news.com.au.

1. S kompanijom ste potpisali ugovor, znali vi to ili ne.

Kupnjom karte pristajete na ugovor o prijevozu koji, naravno, ide u korist zrakoplovnoj kompaniji.

2. Zrakoplovna kompanija zapravo vas ne treba nigdje odvesti. Naime, sama karta nije ugovor i vrijeme polaska i destinacija koji su navedeni na njoj nisu obvezujući. U ugovoru o prijevozu stoji naime da oni nemaju obavezu poštivati objavljeni raspored, što znači da nemate pravo žalbe ukoliko primjerice kasnite 11 sati.

3. Letenje je kao dozivanje stoke. Kao primjer stručnjak navodi činjenicu da postoje propisi o tome koliko prostora stoka mora imati prilikom prijevoza, ali nema propisa o tome koliko prostora za noge mora imati putnik u zrakoplovu. Ljudi su ostavljeni na milost i nemilost prijevoznicima.

4. Karte se više ne mogu prenositi s jednog prijevoznika na drugog. Primjerice, kada bi se u prošlosti dogodilo kašnjenje leta, na aerodromu bi putniku ponudili mogućnost putovanja s drugim prijevoznikom bez ikakve naknade. Danas to više nije moguće - karta vrijedi isključivo za onog prijevoznika čije ime na njoj stoji.

5. Ne mora značiti da će vaša ručna prtljaga završiti s vama. U ugovoru o prijevozu, naime, postoji klauzula u kojoj se navodi da će zaposlenik zrakoplovne kompanije donijeti konačnu odluku koja torba može s vama, a koja ne, bez obzira jeste li ju vi ranije spakirali po svim propisanim pravilima.

A kako se noisiti s ovom stvarnošću? Brancatelli tvrdi da ne možete puno toga učiniti jer će svaki potez biti besmislen, pogotovo ako naletite na neraspoloženog zaposlenika koji vam može pozvati i policiju. Ustalom, šansa je prilično velika da će s vašim letom sve ići po planu.
 

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene