Problem blokade granica nadilazi bilateralne odnose Srbije i Hrvatske pa i regije, a Europska unija mora čim prije nešto učiniti da se taj spor riješi, ocijenio je u petak predsjednik Gospodarske komore Beograda (PKB) Milivoje Miletić.
Pročitajte i ovo
prosvjed zbog mosta
FOTO/VIDEO Mučne scene iz Beograda: Blokiran i drugi most
Milijunski iznosi
Sprema se vrtoglava investicija: Trumpov zet korak bliže gradnji kompleksa u centru Beograda
Upozoravajući na izravne i neizravne posljedice po gospodarstvo obje države, koje su svakim danom blokade sve veće, Miletić je za Radio-televiziju Srbije (RTS) kazao da bi, ukoliko hrvatsko-srbijanska granična kriza potraje, to moglo negativno utjecati i na promjenu dosadašnjih pravaca prometa i tranzita robe i usluga. Promjena ruta za prijevoz robe poskupila bi prijevoz i neminovno pridonijela i povećanju cijena za kupce kao krajnje korisnike robe, rekao je Miletić.
ODGOVOR SRBIJI Zabrana ulaska u Hrvatsku automobila i autobusa srpskih registracija; 'Neće biti nasilja ni rata'
"Ovdje se ne radi samo o srpskim i hrvatskim tvrtkama, špediterima, prijevoznicima, tu su i zemlje regije i Turska, ali i članice EU, Grčka, Bugarska i Rumunjska, čiji kamioni također stoje blokirani. Problem se, dakle, multiplicira i mislim da EU mora reagirati i prekinuti blokadu, tim prije jer je Hrvatska članica Unije”, rekao je predsjednik Gospodarske komore Beograda, čije članice sudjeluju u ukupnom srbijanskom BDP-u s oko 40 posto.
Ocijenivši odluku hrvatskog premijera Zorana Milanovića o blokadi granice sa Srbijom "iracionalnim potezom" koji ide na štetu i hrvatskog gospodarstva, Miletić je istaknuo kako se problem mora riješiti čim prije jer trpe dobavljači, prijevoznici, prodavači, prijevoznici, a na kraju i kupci. "Možda se u trgovinama još ne osjećaju posljedice krize, ali je dnevna šteta samo po jednom kamionu oko 500 do 1.000 eura", upozorio je predsjednik Privredne komore beograda.
On je istaknuo da su gospodarstvenici i gospodarske komore u regiji u stalnim kontaktima i nastoje dodatnim pritiskom utjecati na rješenje graničnog spora, a uvjeren je da bi ukidanje blokade morao ishoditi djelotvoran pritisak Europske unije. U međuvremenu, teretni promet za Hrvatsku i dalje je u prekidu, a na ulasku u Srbiju, na prijelazu Bajakovo-Batrovci, propuštaju se sva teretna vozila osim hrvatskih i onih koja prevoze robu iz Hrvatske.
"U Srbiju ne može ući roba proizvedena u Hrvatskoj, a u Hrvatsku se sa srbijanskom putovnicom može ući jedino pješice", javljaju reporteri Radio-televizije Srbije.
'POČEO CARINSKI RAT' Granice glavna tema srpskih medija
Kolona kamiona na graničnom prijelazu sa srpske strane na Batrovcima duga je 16 do 17 kilometara, a srbijanska vlada uputila je jučer vozačima cisterne s vodom za piće i hranu. Vozačima, od kojih su neki u koloni već pet dana, puno više od čekanja i neizvjesnosti muči to što nemaju informacije kad bi blokada mogla prestati.
Blokada prijelaza Bajakovo utjecala je na to da mnogi prijevoznici promijene rute pa su dodatne gužve stvorene na prijelazima ka Bosni i Hercegovini, poglavito na Sremskoj Rači i prijelazu Zvornik-Karakaj, gdje su stvorene duge kolone kamiona, a zbog neadkvatne granično-carinske infrastrukture otežan je i putnički promet.
Granični prelaz Šid-Tovarnik otvoren je od jutros u 6,15 sati nakon sinoćnog zatvaranja u 22,10, a na njemu vrijedi isti režim prometa za putnička vozila i autobuse, priopćio je Auto-moto savez Srbije. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook