Kozmičko zračenje X-zrakama

Novo saznanje NASA-e o crnim rupama

Novi podaci dobiveni pomoću NASA-inog svemirskog teleskopa NuSTAR otkrili su mnoštvo novih crnih rupa koje emitiraju visokoenergetske X-zrake, čime se postotak saznanja o fenomenu emitiranja X-zraka popeo s 2% na značajnih 35%.

Svoje novo otkriće koje se tiče crnih rupa, NASA je pokušala opisati pomoću glazbene metafore. Naime, znanstvenici iz NASA-e usporedili su otkriće o crnim rupama koje emitiraju visokoenergetske X-zrake s glasovima visokog tona, a skupine takvih crnih rupa sa svemirskim zborovima visokih glasova.

Pročitajte i ovo Ilustracija rekordne temperature “Majka priroda šalje nam poruku": Uznemirujuća predviđanja znanstvenika, 2024. bit će još gora Slika nije dostupna Nova studija ZNANSTVENICI SVE BLIŽE PRAVOM ODGOVORU Kako nastaju crne rupe?

Kada crne rupe uvlače materiju, ispuštaju moćni prasak X-zraka, ispunjavajući cijelo nebo snažnim kozmičkim zračenjem X-zrakama. Najmasivnije crne rupe emitiraju visokoenergetske X-zrake, a novi podaci dobiveni pomoću NASA-inog svemirskog teleskopa NuSTAR otkrili su mnoštvo novih crnih rupa koje emitiraju visokoenergetske X-zrake, čime se postotak saznanja o fenomenu emitiranja X-zraka popeo s 2% na značajnih 35%.

via GIPHY

Kako se crne rupe šire, intenzitet njihove gravitacije privlači materiju prema njima, zagrijavajući materiju do izrazito visokih temperatura te ubrzavajući kretanje čestica koje se približava i brzini svjetlosti. Ovaj proces stvara sjaj X-zraka oko crne rupe, a rupe s obilnom zalihom goriva ili plina će emitirati više visokoenergetskih X-zraka.

Nova saznanja ključna su za astronome željne znanja i informacija o obrascima ponašanja supermasivnih crnih rupa te o tome kako se oni mijenjaju tijekom vremena.

NuSTAR teleskop prvi je teleskop koji ima mogućnost fokusiranja ovakvih visokoenergetskih X-zraka u oštre fotografije koje bacaju svjetlo na saznanja o supermasivnim crnim rupama, i dalje nedovoljno istraženom misteriju i njegovim karakteristikama. Istraživači se nadaju kako će uz pomoć ovog teleskopa uspjeti otkriti još više saznanja o misterioznim crnim rupama.